Sakarya'nın gururu gücüne güç kattı

Sadece Toyota Sakarya fabrikasında bantlardan çıkan C-HR'ın ikinci nesli hazır. Daha güçlü ve şarj edilebilir hibrite kavuşan yeni model eylülde bayilerde olacak.

SÜMER DEMİRCİLER

JAPON üretici Toyota'nın Avrupa'ya açılan kapısı Sakarya fabrikasında ikinci nesil C-HR üretimi başladı. Yeni gerçekleşen 317 milyon euroluk yatırım ile batarya ve hibrit üretimine başlayan fabrikadan bantlardan çıkan C-HR, daha güçlü 1.8 litre ve 2.0 litre hibrit motor dışında ilk defa 2.0 litre şarj edilebilir hibrit seçeneğine de sahip olacak. Geçtiğimiz yıl ürettiği 220 bin aracın 185 bin adedini 150 ülkeye ihraç eden fabrika, yeni model ile birlikte konumunu daha da güçlendirecek. Sadece Sakarya fabrikasında üretilen C-HR'ın yıllık 150 bin adetlik üretiminin yüzde 90'ı ihraç edilecek. Yeni modelle birlikte Türk yan sanayisinden alınan parça oranları da ilk versiyona göre yüzde 10 artış gösterecek.

GLOBAL ÖNEM TAŞIYOR

Yeni C-HR'ın uluslararası ilk tanıtımında bir araya geldiğimiz Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Toyota C-HR'ın ikinci neslinin yine Türkiye'de üretiliyor olması gurur verici. Toyota markası adına global ölçekte önem taşıyan bir model ve sadece birkaç yılda Corolla gibi ana modellerden biri haline geldi. Yıl sonuna doğru Türkiye'de satışa sunulacak olan yeni Toyota C-HR öncelikle tam hibrit modelle bayilerdeki yerini alacak. Bununla birlikte önümüzdeki yıl binek otomobil pazarında Türkiye'de üretilen ilk plug-in hibrit versiyonunu da sunmak için çalışmalar yapıyoruz" dedi.

PAZAR 960 BİN ADET OLUR

Yıl sonunda toplam satış tahminlerini de paylaşan Bozkurt, "İlk 6 aydaki yüksek tempo, ikinci 6 ayda biraz daha yavaşlayarak devam edecektir. Son 3.5 yıldır biriken talep ise, pazarı yıl sonuna kadar taşıyacaktır. 2023 sonunda toplam otomobil pazarının 960 bin civarında kapanacağını öngörüyoruz" diye konuştu. 2024 için tahmin yapmanın zor olduğunun altını çizen Bozkurt, "2024 için şimdiden pazar tahmini yapmak çok zor. Şu anda çok fazla değişken var. Ama bugünkü resme baktığımızda, 2024 yılında daha "soğutulmuş" bir pazar hızı söz konusu olabilir" diye konuştu.

ALABİLSEK 100 BİN SATARDIK

"2024'te Toyota olarak tedarik sorununun çözülmüş olacağını umuyoruz" diye konuşan Bozkurt, "Toyota olarak sipariş adetlerimizi hiç düşürmedik. Geçen geçen sene talebimiz 85 bin araçtı. Bu adedi alamadık ve 50 bin adet satış gerçekleştirdik. Bu sene de durum farklı değil, eğer araç alabilseydik 90-100 bin aralığında satış elde edebilirdik. Eğer yıl sonuna kadar ilave araç bulamazsak, bu yılı 54-55 bin adetler civarında kapatabiliriz" dedi.

DAHA GÜÇLÜ VE TUTUMLU MOTORLAR VAR

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt, yeni C-HR'ın eylül alından itibaren satışa sunulacağını ilk kez üretilen 2.0 lt şarjlı hibrit versiyonun da satılacağını açıkladı.

ŞARLI HİBRİT DE GELECEK

Yeni C-HR'de Toyota modellerinde ilk defa sunulan yeni 12.3 inç dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. 1.8 litre (140 beygir) ve 2.0 litre (198 beygir) hibrit motor seçenekleriyle tanıtılan modelde ilk defa 2.0 litre şarj edilebilir plug-in hibrit seçeneği de bulunacak. Toyota C-HR, Türkiye pazarında ilk etapta 5. nesil hibrit teknolojisine sahip Hybrid 140 versiyonuyla gelecek. Bu motorun yanı sıra Avrupa pazarında 5. Jenerasyon hibrit teknolojisine sahip Hybrid 200 ve Plug-in Hybrid 220 motor seçenekleri de ülkemiz pazarında tüketicilerle buluşacak.

TEK TUŞLA SİGORTA YENİLİYOR

TOFAŞ tarafından geliştirilen ve 2017 yılında kullanıma sunulan Türkiye'nin ilk ve en kapsamlı bağlanabilirlik uygulaması Fiat Connect, yeni fonksiyonlarla zenginleşti. Artık uygulama Koç Fiat Sigorta işbirliğiyle tek tuşla sigorta satın alma ve yenileme imkânı sunuyor. Connect Filom uygulaması, Filo sahiplerinin tüm araç parkının tek ekranda takip ve yönetimini sağlıyor, satış sonrası operasyonları müşteriler adına yönetiyor. Tofaş Mobilite Çözümleri Direktörü Hasan Erdoğan, "Fiat Connect, 65 bin bağlantılı araç parkına ulaştı" açıklaması yaptı.

LÜKS FRANSIZ SUV 2024'TE TÜRKİYE'DE

RENAULT ürün gamının tepe noktasını oluşturacak yeni coupe SUV modeli Rafale'in dünya lansmanı gerçekleşti. E-Tech hibrit sistemi ve CMF-CD platformunu kullanan Rafale, D segmentinde mücadele edecek. Yeni modelin ismi, Renault'nun 20. yüzyılın başlarına dayanan havacılık geçmişinden esinleniyor. Yeni Renault Rafale, yakıt tüketim oranları ve teknolojisiyle dikkat çektiği kadar, geri dönüştürülmüş malzemeler kullanan 200 beygirlik E-Tech tam hibrit güç aktarma sistemiyle de öne çıkıyor. Ayrıca, yeni bir E-Tech 4x4 300 beygir seçenek de eklenecek. Yeni Renault Rafale'in 2024 yılında Türkiye'de satışa sunulması planlanıyor.

ELEKTRİKLİ ASTRA SİPARİŞ TOPLUYOR

TÜRKİYE'deki elektrikli model atağına Mokka Elektrik ve Corsa Elektrik ile başlayan Opel, yeni Astra Elektrik ile seçenek sayısını üçe çıkararak devam ediyor. Haziran 2023 itibarıyla online rezervasyon sistemi üzerinden 75 bin TL'lik kaporayla ön siparişleri alınmaya başlanan model, eylülde Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Yeni modelin elektrik motoru 115 kW/156 HP güç ve 270 Nm tork ve 418 km'ye varan tamamen elektrikli sürüş menzili sunarken son hızı 170 km/s ile sınırlandırılıyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, "Astra Elektrik'in de desteği sayesinde elektrikli otomobil satış payımızı daha da yükseltmeyi hedefliyoruz. 2023'te satılan her 10 elektrikli araçtan birinin Opel olmasını amaçlıyoruz" dedi.

MAKYAJLI HYUNDAİ İ10 BAYİLERDE

HYUNDAI'nin A segmentinde önemli satış rakamlarına ulaştığı i10 modelinin makyajlı versiyonunu bayilerdeki yerini aldı. Otomobilin ön kısmındaki farlar ve gündüz sürüş lambaları yenilenirken, farklı bir ızgaraya kavuşmuş. Hyundai i10, 8 inç multimedya ekranı, Apple CarPlay ve Android Auto ve çok sayıda güvenlik ekipmanı sunuluyor. Yeni i10, Türkiye'de Jump, Style ve Elite olmak üzere 3 farklı donanım seçeneği, 1.0 lt ve 1.2 lt'den oluşan 2 farklı benzinli motorla satılıyor. 5 ileri manuel şanzıman sadece 1.0 litrelik motorda sunulurken, 5 ileri AMT otomatik şanzıman ise hem 1.0 lt hem de 1.2 lt'lik motorlarla kombine ediliyor. Hyundai i10, 1.0 lt MPI Jump manuel seçenek 615 bin TL, en dolu seçenek olan Elite 1.2 AMT ise 720 bin TL'lik bir fiyat etiketine sahip.

YUNUS AVRUPA'DA REKABETE KATILDI

AVRUPA'da kendine hızla yer açan Çinli BYD, en yeni elektrikli modeli Dolphin'i (yunus) satışa sundu. Model Opel e-Corsa, VW ID.3 ve MG4 ile rekabet etmeye hazırlanıyor. BYD'nin Atto 3 SUV modelinin altına konumlanacak Dolphin'de aynı e-platform kullanılıyor. BYD'nin ülkemiz distribütörlüğünü üstlenen ALJ Türkiye'nin satışlarına yıl sonunda başlaması, Dolphin'nin de ilk satışa sunulacak modellerden olması bekleniyor.