Ticaret Bakanlığı’nca, yılın ilk 7 ayında mesafeli yöntemle satış yapan 8 firma hakkında yapılan denetim sonucunda toplam 6 milyon 255 bin 538 lira tutarında ceza uygulandığı açıklandı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, Kovid-19 döneminde Türkiye’de internet ve telefon yoluyla alışverişe yönelik talebin arttığının görüldüğü bildirildi. Son dönemde bakanlığa elektronik ortamda yapılan satışlara yönelik şikayetlerde artış görüldüğüne dikkat çekildi. Açıklamada ayrıca, mesafeli yöntemle alışveriş yapılırken tüketicilerin mağduriyet yaşamamaları için şu hususlara dikkat etmesi önerildi:
İÇERİĞİNİ KONTROL EDİN
İnternet veya telefonla alışverişe karar verilmesi durumunda satıcı hakkında arama motorlarında kısa bir ön inceleme yapılması firma hakkında tüketiciye fikir verecektir. n Mal veya hizmetin yaklaşık fiyatının öğrenilmesi çoğu mağduriyetin önüne geçecektir. n İnternet sitesinin adı adres çubuğunda her zamanki gibi görünmüyorsa, sahte bir site olması ihtimaline karşın kontrol edilmesi önem taşımaktadır. n Sosyal medyada tüketicinin karşısına çıkan sitelerin taklit olması ihtimaline karşı, kendi sitesinden ürün kontrol edilmelidir. n SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi detaylara dikkat edilmelidir.