ÖZGÜL ÖZTÜRK
Geçen yıl 44 milyon kişinin seyahat edip 120 milyar dolar gelir bıraktığı dünya sağlık turizmi pazarı, 2025 yılında 180 milyar dolarlık hacme ulaşacak. Diş ve göz tedavisi, saç ekimi, estetik cerrahi başta olmak üzere Türkiye, sunduğu yüksek kaliteli ve uygun fiyatlı sağlık hizmetleri sayesinde küresel sağlık turizminde öne çıkarken, bu durum rakip ülkeleri rahatsız etmeye başladı. İngiltere'deki yayın organlarında Türkiye sağlık hizmetlerinin aleyhine asılsız haberler yayınlanmaya başlandı.
5'TE 1'İ FİYATINA TEDAVİ
Türk markalarına yurtdışında bilinirlik ve algı yönetimi konusunda hizmet veren Londra merkezli FL PR & Communications'ın Kurucusu Furkan Lüleci, BBC, Mirror, The Sun, Daily Mail, Independent'in de aralarında yer aldığı İngiltere'deki pek çok yayın organının son 1 yıldır Türk sağlık kuruluşları aleyhinde dezenformasyon haberler yaptığını söyledi. İngiliz bir hastanın Türkiye'de kendi ülkesinin 5'te 1'i fiyatına diş tedavisi alabildiğine dikkat çeken Lüleci, "Üstüne VIP araçlarla havalimanından alınıyor, lüks otellerde konaklıyor ve tatilini yapıyor. Bu nedenle hasta kaybeden İngiliz sağlık kuruluşları Türkiye aleyhine haber yaptırıyor" dedi.
7 AY SONRAYA RANDEVU VERİLİYOR
Geçen yıl 1.5 milyon sağlık turistini ağırlayan Türkiye, bundan 3 milyar doların üzerinde gelir elde etti. Türkiye'ye en çok hasta gönderen ülkeler arasında Almanya, İngiltere, Rusya ve Ortadoğu ülkeleri yer alıyor. Türkiye'de sağlık turizmi yapmak üzere yetkilendirilen sağlık tesisi sayısı 4 bin 724 iken, aracı kurum sayısı ise bin 198'i buldu. Furkan Lüleci'nin verdiği bilgilere göre İngiltere'nin Bristol, Birmingham, Manchester şehirlerinde diş tedavisi almak isteyen hastalara 7-8 aydan önce randevu verilmiyor. Türkiye'de ise bir hasta özel hastanelerde 15 dakikada içinde muayene olabiliyor.
360 DERECE İLETİŞİM ŞART
Modern medikal altyapısı, yetkin sağlık profesyonelleri ve devlet destekli teşvik programlarıyla Türkiye'nin sağlık turizminde bölgesel merkezlerden biri olma yolunda ilerlediğini vurgulayan İletişim Danışmanı Furkan Lüleci, "Ancak sağlık kuruluşları sadece dijital mecralara reklam vererek değil, yerelleştirilmiş 360 derece iletişim çalışmalarıyla hedeflenen pazarın yerel insanına doğrudan ulaşabilir. Üstelik Turquality programı ile klinikler ve hastaneler reklam ve tanıtım giderlerinin %70'ine kadarını geri alabiliyor. Türkiye, bu alanda örnek teşkil edecek bir pozisyonda olsa da hâlâ yüzde 70 oranında kaçak sağlık turizmi mevcut" diye konuştu.
HASTA KILIĞINDA MUHABİR
Dezerformasyon haberlerinin son örneği İzmir'deki bir özel hastanede yaşandı. BBC bir muhabirini hasta kılığında İzmir'deki özel hastaneye gönderiyor. Hastanedeki doktora ısrarla tüp mide ameliyatı olmak istediğini söyleyen muhabir, doktorun "Bu ameliyat için vücut kitle indeksiniz uygun değil" cevabı üzerine "Yine de bu ameliyatı olmak istiyorum. Bunun için ne yapmam gerekiyor" sorusunu yöneltiyor. Doktorun "Yiyip, yiyip kilo alman lazım" esprisini gerçek gibi manşetine taşıyıp hastaneyi ve Türk sağlık sistemini karalayan gazeteci, haberde Türkiye'ye gitmeyin çağrısında bulunuyor. Yine İngiltere'deki Mirror Gazetesi, Jack James isimli bir hastanın Türkiye'ye gidip diş kaplaması yapıp, diş yapısını bozduğuna dair bir haber yapıyor. The Sun Gazetesi, bir Türk doktorun İngiliz hastayı Brezilya poposu ameliyatı yapması için zorla ikna etmeye çalıştığını haberleştiriyor.