Strateji danışmanlığı şirketi Strategy&, Türkiye’de yüksek hızlı internetin yaygınlaştırılması için yeni bir yol haritası çizdi. Strategy& tarafından hazırlanan “Türkiye’de Yüksek Hızlı Genişbant İnternetin Yaygınlaştırılması” adlı raporda, Türkiye’de yüksek hızlı internetin yaygınlaşmasının önündeki temel engelin 'talep açığı' olduğu belirtildi. Rapora göre, Türkiye’de mevcut durumda %66’lık bir kesiminde Yüksek Hızlı Sabit İnternet altyapısı hazır olmasına rağmen kullanımı yüzde 13 seviyesinde bulunuyor.
500 BİN EK İSTİHDAM
Ayrıca, yüzde 42 olan ultra-hızlı internet altyapı yaygınlığına rağmen ultra hızlı internet kullanımıysa sadece yüzde 0.1. Doğru yöntemler kullanılarak bu sorunun giderilmesinin ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağı da raporun bulguları arasında yer alıyor. Buna göre, Türkiye’de şu an yüzde 44 olan sabit internet kullanım oranının 2023 yılında yüzde 85’e yükselmesi GSYiH’ya 130 milyar dolar ek katkı sağlarken, bilgi ve iletişim teknolojileri sektöründe 10 milyar dolar büyüme ve 500 bin ek istihdamı beraberinde getirecek.
Altyapıya dayalı Rekabet olmalı
Strategy& Telekomünikasyon, Medya ve Teknoloji Sektörü Bölge Lideri Bahjat El-Darwiche “Türkiye’de altyapıya dayalı rekabeti sürdürerek altyapıyı yaygınlaştırmak gerekiyor. Bu hedefe yönelik adımlar atıldığında, Türkiye’nin hem ekonomisini hem de bölgesel ve global rekabet konumunu güçlendirmesi için önemli bir yol kat edilecek” diye konuştu.
Sayısal uçurum yüksek
Raporda Türkiye’deki sayısal uçurumun yüksek olduğu vurgulandı. Buna neden olan arz açığı (erişim altyapısı olmayan haneler) yüzde 2 iken talep açığı (erişim altyapısı olmasına rağmen internet sahibi olmayan haneler) yüzde 54’e ulaşmakta. Talep açığının yanında içeriğin sınırlı olması ve bilgisayar sahiplik oranının yüzde 56’da kalması internetin yaygınlaştırılması önündeki diğer engeller olarak sıralandı.