PTT personeli ne zaman, hangi ayda iş başı yapacak PTT 5 bin personel alımı sınav sonuç

PTT personel alımı ne zaman başlayacak, PTT personeli ne zaman, hangi ayda iş başı yapacak? PTT 5 bin kişilik kadrosu ile bünyesine, 250 Uzman Yardımcısı, 1623 Postacı, 2625 Gişe ve Büro Görevlisi, 20 Mimar, 200 Mühendis, 82 Avukat, 200 Tekniker olmak üzere toplamda 5 bin kişi alımı için geçtiğimiz aylarda ilana çıkmış başvuru yapan adaylar için sınav yapılmış ve sonuçları açıklanmıştı. Sınav sonuçlarına göre kazanan adaylar şimdi işe başlayacakları günü beklemeye başladı. PTT'ye 5 bin memur personel alımı ilgili sınavın tamamlanıp sonuçlarının açıklanmasının ardından PTT'den Personel Alım Sürecine İlişkin Bilgilendirme açıklaması geldi. Sınav sonuçlarını itiraz, kesin sınav sonuçlarının açıklanması, tercihler, sözlü sınav yerleri, evrak tamamlama gibi işlemlerle ilgili bilgilendirme metni yayınlayan PTT'nin alım süreci ile ilgili takvimi henüz netleşmedi. Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü (PTT) 5 bin personel alımı sınav sonuçlarının açıklanmasının ardından işe yerleştirme takvimi de netleşiyor. Ağustos ayında yapılan yazılı sınavın ardından başlayan maraton 27 Eylül’de sonuçların açıklanmasıyla devam etti. Peki PTT 5 bin personel alımı kesin sonuçları ne zaman açıklanacak? PTT göreve başlama işlemleri ne zaman yapılacak? Detaylar haberimizde…

PTT 5 bin personel alımı için 12 Ağustos Pazar günü yapılan sınavın giriş belgeleri, 2 Ağustos 2018 tarihinde http://gazisem.gazi.edu.tr internet adresinde ilan edilmişti ve adayların cep telefonlarına gönderilmişti. Adaylar sınav giriş belgelerini belirlenen tarihten itibaren http://gazisem.gazi.edu.tr internet adresinden temin edebilmişlerdi.  Yazılı sınav sonuçlarını açıklayan PTT’den adaylar yeni duyuruları beklemeye başladı. 21-27 Eylül tarihleri arasında alınan itiraz dilekçeleri için 15 gün bekleme süresini kullanan kurum sözlü sınava girecek adaylar için sınav yeri, günü ve saatini açıklayacak. 2018/1 personel alımı yazılı sınavları 12.08.2018 tarihinde 16 il merkezinde yapılmıştır. Yazılı sınav sonucu 20.09.2018 tarihinde http://ik.ptt.gov.tr adresinde yayınlanmıştır. Adaylar, yazılı sınav sonucuna ilişkin itirazları 21.09.2018-27.09.2018 tarihleri arasında gazisem@gazi.edu.tr e-mail adresine yapabilecektir. Yazılı sınav sonucuna itirazlara ilişkin itiraz değerlendirme raporu http://ik.ptt.gov.tr adresinde yayınlanacaktır. Kesin sınav sonuçları en geç 19.10.2018 tarihinde yayınlanacaktır. PTT, yani Posta ve Telgraf Teşkilatı; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlı genel müdürlük seviyesinde bir devlet kurumudur. Türkiye’nin posta örgütü olan PTT’yi internet ve akıllı telefonlar icat edilmeden önce mektuplarla, ankesörlü ve jetonlu telefonlarla, telgraflarla tanıyoruz. Teknolojideki gelişmelere paralel olarak bünyesinde büyük değişiklikler yaşanan PTT, 2013 yılında anonim şirket haline getirildi. Makalemize PTT ile ilgili birçok bilgiyi bulabilirsiniz.

Konuya ilişkin yeni bir duyuru yapıldı:

2018/1 personel alımı yazılı sınavları 12.08.2018 tarihinde 16 il merkezinde yapılmıştır. Yazılı sınav sonucu 20.09.2018 tarihinde http://ik.ptt.gov.tr adresinde yayınlanmıştır. Adaylar, yazılı sınav sonucuna ilişkin itirazları 21.09.2018-27.09.2018 tarihleri arasında gazisem@gazi.edu.tr e-mail adresine yapabilecektir. Yazılı sınav sonucuna itirazlara ilişkin itiraz değerlendirme raporu http://ik.ptt.gov.tr adresinde yayınlanacaktır. Kesin sınav sonuçları en geç 19.10.2018 tarihinde yayınlanacaktır.

2018/1 personel alımında adaylar; Avukat, Mimar, Mühendis, Tekniker, Gişe ve Büro Görevlisi ile Postacı pozisyonlarına MERNİS adresinin bulunduğu il'e başvuru yaptığından tek il tercihi yapmışlardır. Yazılı sınav sonucunda il bazında her pozisyon için en yüksek puandan başlayarak puan sıralaması yapılacaktır. Yerleştirmeler yazılı sınav puanının yanı sıra adayların başvurduğu pozisyon ve il tercihi esas alınarak yapılacaktır.

Kesin sınav sonucunda;

Gişe ve Büro Görevlisi ile Postacı pozisyonu için ilan edilen pozisyon sayısı kadar asil ve iki katı yedek aday,

Avukat, Mimar, Mühendis, PTT Uzman Yardımcısı ile Tekniker pozisyonları için ilan edilen pozisyon sayısının üç katı aday, Belirlenecektir.

Yazılı sınav sonucunda Gişe ve Büro Görevlisi ile Postacı pozisyonlarına asil ve yedek olarak yerleşen ve atanmaya hak kazanan adaylara Psikometrik İnceleme yaptırılacaktır. Psikometrik İnceleme sonucuna göre atamaya hak kazanan adaylar istenen belgelerle birlikte, Taşra Teşkilatında ilgili PTT Başmüdürlüğü İnsan Kaynakları Birimine müracaat edecek olup bu süre içerisinde müracaat etmeyenlerin ataması yapılmayacaktır.

Sözlü sınav yeri, tarihi ve saati bilahare açıklanacak olup http://ik.ptt.gov.tr internet adresinde ilan edilecektir.

Avukat, Mimar, Mühendis, PTT Uzman Yardımcısı ile Tekniker pozisyonları için yapılacak sözlü sınav sonucunda asil olarak atanmaya hak kazanan adaylar, sözlü sınav sonuçlarının ilanından itibaren onbeş gün içerisinde istenen belgelerle birlikte Merkez Teşkilatında İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına, Taşra Teşkilatında ilgili PTT Başmüdürlüğü İnsan Kaynakları Birimine müracaat edecek olup bu süre içerisinde müracaat etmeyenlerin ataması yapılmayacaktır.

Atama evrakı tamamlanan adaylara ilişkin İl Emniyet Müdürlüklerince önce güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması yaptırılacak olup atanmasına engel durumu bulunmayanların atamaları yapılarak göreve başlayışları sağlanacaktır.

PTT PERSONEL ALIMI BAŞVURULARI NASIL YAPILIR?

1-Adaylardan, sınav ücreti olarak 60 TL tahsil edilecektir. Sınav hizmetlerinin yerine getirilebilmesi amacıyla tahsil edilecek bedel, PTT’nin 1840 no’lu posta çeki hesabına sınav başvurusundan önce yatırılacaktır.

2-Adaylar sınav ücretini, 14/05/2018 – 18/05/2018 tarihleri arasında yalnızca PTT işyerlerinden (Merkez veya Şube) ve PTTMatik’lerden T.C. Kimlik Numarası ile yatırabilecektir.

ÖZEL ŞARTLAR

1)Adaylar; Avukat, Mimar, Mühendis, Tekniker, Gişe ve Büro Görevlisi ile Postacı pozisyonlarına başvuru tarihi itibari ile MERNİS adresinin bulunduğu İl’e başvuru yapabileceklerdir. Birden fazla İl’e yapılan başvurular geçersiz sayılacaktır. PTT Uzman Yardımcısı pozisyonları için ikamet (mernis) şartı aranmayacaktır.

2)Yazılı ve/veya sözlü sınav sonucunda atanmaya hak kazanan adayların atama işlemlerine, yazılı ve/veya sözlü sınav sonucunun ilan edildiği tarihten itibaren Şirketimizin ihtiyaçları doğrultusunda belirli dönemler halinde en geç 1 (bir) yıl içinde başlanılacaktır.

3)Yazılı sınav sonucunda müşteri ilişkilerinin ön planda olduğu Gişe ve Büro Görevlisi ile Postacı pozisyonlarına atanmaya hak kazanan adaylara uygun Psikometrik İnceleme yaptırılacak ve sonucuna göre atamaları yapılabilecektir. Ancak belirtilen testi yaptırmayan adayların atamaları yapılmayacaktır.

4)Şirketimizde görev yapan personelden personel alımı genel ve özel şartları taşıyanlar görev yaptığı unvan dışında diğer unvanlar için başvuru yapabilecektir. Aynı unvana başvuru yapanlar yazılı ve/veya sözlü sınav sonucunda başarılı olsa dahi başvurusu geçersiz sayılacaktır.

5)2018/1 personel alımında;

a)Avukat pozisyonuna başvurabilmek için;

1) Hukuk Fakültesi mezunu olmak, (Ek-2)

2) Avukatlık ruhsatını almış olmak,

3) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yabancı dil sınavının İngilizce, Almanca veya Fransızca bölümlerinin en az birinden (YDS ve YÖKDİL Sınavı 2016,2017 veya 2018) asgari 60 (Altmış) puana veya dil yeterliliği bakımından YDS denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.

b)Mimar pozisyonuna başvurabilmek için;

1)Fakültelerin Mimarlık, İç Mimari, İç Mimarlık, İç Mimari ve Çevre Tasarımı ile İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinden mezun olmak,(Ek-2)

2)Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yabancı dil sınavının İngilizce, Almanca veya Fransızca bölümlerinin en az birinden (YDS ve YÖKDİL Sınavı 2016,2017 veya 2018) asgari 60 (Altmış) puana veya dil yeterliliği bakımından YDS denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.

c)Mühendis pozisyonuna başvurabilmek için;

1)Fakültelerin (Ek-2) listede belirtilen mühendislik bölümlerinden mezun olmak,

2)Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yabancı dil sınavının İngilizce, Almanca veya Fransızca bölümlerinin en az birinden (YDS ve YÖKDİL Sınavı 2016,2017 veya 2018) asgari 60 (Altmış) puana veya dil yeterliliği bakımından YDS denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.

d)PTT Uzman Yardımcısı pozisyonuna başvurabilmek için;

1)Fakültelerin (Ek-2) listede belirtilen bölümlerden mezun olmak,

2)Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yabancı dil sınavının İngilizce, Almanca veya Fransızca bölümlerinin en az birinden (YDS ve YÖKDİL Sınavı 2016,2017 veya 2018) asgari 70 (Yetmiş) puana veya dil yeterliliği bakımından YDS denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.

PTT Nedir? (Tarihçesi, Amacı, Hizmetleri)

PTT, yani Posta ve Telgraf Teşkilatı; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlı genel müdürlük seviyesinde bir devlet kurumudur. Türkiye’nin posta örgütü olan PTT’yi internet ve akıllı telefonlar icat edilmeden önce mektuplarla, ankesörlü ve jetonlu telefonlarla, telgraflarla tanıyoruz. Teknolojideki gelişmelere paralel olarak bünyesinde büyük değişiklikler yaşanan PTT, 2013 yılında anonim şirket haline getirildi. Makalemize PTT ile ilgili birçok bilgiyi bulabilirsiniz.

Tarihçe

İlk posta teşkilatı, 23 Ekim 1840 tarihinde “Nezaret” adıyla kuruldu. Tanzimat Fermanı sonucu yaşanan gelişmelere göre Osmanlı Devleti halkının ve yabancıların posta ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla kurulmuştur. İlk postahane, İstanbul Eminönü’ndeki Yeni Camii avlusunda “Postahane-i Âmire” adı ile açılmıştır. Posta teşkilatının ilk memurları da Süleyman Ağa ve tahsildar Sofyalı Ağyazar’dır. Bu memurlar, yabancı dillerdeki postaların adreslerini tercüme etmek üzere “mütercim” kadrosu ile atanmışlardır.

PTT’nin geçmişten günümüze önemli tarihleri şunlardır;

23 Ekim 1840 tarihinde Posta Nezareti kuruldu.

1855 yılında Telgraf Müdürlüğü kuruldu. İstanbul-Edirne telgraf hattı 1855 yılında, İstanbul-Ankara telgraf hattı 1860 yılında işletmeye açıldı.

1861 yılında telgraf hattı Kerkük’e kadar uzatıldı.

1863 yılında posta ücreti yerine pullar kullanılmaya başlandı ve ilk posta pulları basıldı.

1865 yılında Uluslararası Telekomünikasyon Birliği’nin kurucularından biri PTT oldu.

1871 yılında Posta Nazırlığı ile Telgraf Müdürlüğü birleştirildi ve “Posta ve Telgraf Nezareti” adını aldı.

1876 yılında uluslararası posta nakli şebekesi kuruldu.

1900 yılında yurtiçinde, 1901 yılında yurtdışında değerli mektup ve paket kabulüne başlandı.

1901 yılında para transferi ve koli işlemleri başlatıldı.

1906 yılında ilk telsiz telgraf hizmeti Trablusgarp’ta başlatıldı.

23 Mayıs 1909 tarihinde telefon hizmetleri başlatıldı ve ilk manüel telefon santrali İstanbul’da kuruldu. İstanbul’daki Büyük

Postahane binasında 50 hatlık ve manyetolu telefon hattı hizmete başladı.

1909 yılında “Posta ve Telgraf Nezareti”, Posta, Telgraf ve Telefon Nezareti’ne dönüştürüldü.

1911 yılında telefon tesisleri kurma imtiyazı yabancı bir şirkete verildi

1913 yılında “Posta, Telgraf ve Telefon Umum Müdürlüğü” adını aldı.

1914 yılında İstanbul’da üç yerde telefon santrali açıldı.

1917 yılında İstanbul’da telsiz telgraf hizmeti başlatıldı.

26 Aralık 1923 tarihinde Cumhuriyet döneminin PTT ile ilgili ilk kanunu olan 376 sayılı Posta Kanunu yayınlandı.

4 Şubat 1924 tarihinde ilk telgraf kanunu olan 406 sayılı Telgraf Telefon Kanunu yayınlandı.

1926 yılında Dâhiliye Vekâleti’ne (İçişleri Bakanlığı) bağlı olarak görev yapmaya başladı.

1 Temmuz 1929 tarihinde Ankara ile İstanbul arasında ilk telefon haberleşmesi tek devre ile açıldı.

1933 yılında katma bütçeli bir kurum olarak Bayındırlık Bakanlığı’na devredildi.

1935 yılında PTT iş yeri sayısı 888 adede yükseldi. Bunun 642’si merkez, 246’si şubeydi.

1939 yılında “PTT Genel Müdürlüğü” olarak Ulaştırma Bakanlığı'na bağlandı.

1954 yılında Kamu İktisadi Teşebbüsü (KİT) statüsüne alındı.

1984 yılında Kamu İktisadi Kuruluşu (KİK) statüsüne alındı.

1995 yılında Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü ve Türk Telekomünikasyon A.Ş. olarak yeniden yapılandırıldı.

1995 yılında havale ve posta çeki işlemlerinde otomasyona geçildi.

1999 yılında tahsilât işlemlerinde Körfezbank (Garanti) ile işbirliği yapıldı.

2000 yılında Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün tüzel kişilik ismi, “Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü” olarak değiştirildi.

1.11.2011 tarihinde bağlı olduğu Ulaştırma Bakanlığı’nın adı “Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı” olarak değiştirildi.

2004 yılında PTTBank kuruldu.

9 Mayıs 2013 tarihinde kabul edilen bir tasarı ile “Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi” olarak yeniden yapılandırıldı. Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu'nda kabul edilen Posta Hizmetleri Kanunu Tasarısı, PTT A.Ş.’nin kuruluşu, yeniden yapılandırılması, posta hizmetlerinin serbestleştirilmesi ve rekabete dayalı esasların hayata geçirilmesi gibi maddeler içeriyor. 

6 Şubat 2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile PTT’nin devlete ait bütün hisseleri, Türkiye Varlık Fonu’na devredildi.


(Günümüzde İş Bankası Müzesi olan ilk posta teşkilatı Postahane-i Âmire binası...)

Postahane-i Âmire

1840 yılında İstanbul'da kurulan Osmanlı İmparatorluğu'nun ilk postane binası, Postahane-i Âmire’dir. Eminönü Yeni Cami avlusu, posta hizmetlerinin merkeziydi. Buradaki Evkaf Nezareti'ne ait olan ve daha sonra “cizyehane” olarak kullanılan ahşap bina, "Postahane-i Âmire’ye dönüştürüldü. 1870 yılında Posta ve Telgraf idareleri birleştirildi. Bu sebeple Postahane-i Âmire binasının adı, "İstanbul Postanesi" olarak değiştirildi. Ahşap yapı 1890 yılında yıktırılarak yerine kargir bina inşa edildi. Yeni bina Ekim 1892 yılında hizmete başladı. 1909 yılında Büyük Postane'nin kurulmasıyla yeni bina, “paket postanesi” olarak hizmet vermeye başladı. Daha sonra Posta Nezareti, Sirkeci'deki Büyük Postane binasına taşındı. Eminönü'deki Postane-i Âmire binası, 1927 yılında İş Bankası'na devredildi. Bu bina, günümüzde İş Bankası Müzesi olarak kullanılmaktadır.

Amacı ve Misyonu

PTT; hizmet alanlarında profesyonel personelle etkin hizmet sunmayı amaçlayan bir şirkettir. Türkiye genelinde posta, kargo, bankacılık ve elektronik ticaret alanlarında hizmet vermektedir. İki asra yakın geçmişi ve tecrübesi ile teknolojiyi kullanarak ekonomik ve kaliteli hizmet sunma amacı gütmektedir. Ülkenin çıkarları ve önceliklerine göre faaliyette bulunan PTT; yenilikçilik, güvenilirlik, tarafsızlık, girişimcilik, sosyal sorumluluk, paydaşlara fayda sağlamak, kişisel verilerde gizlilik ve saydamlık gibi değerleri hedefliyor.

PTT’nin Hizmetleri

PTT bünyesinde çok farklı alanlarda çok sayıda hizmet sunuluyor. Yurtiçi ve yurtdışı posta ve telgraf hizmetleri başta olmak üzere bankacılık, mobil telefon, kargo ve tahsilât hizmetleri veriliyor. Bu hizmet başlıkları şunlardır;

PTTKep: Kayıtlı Elektronik Posta ve Elektronik Tebligat (KEP) sistemidir. Kep hizmetleri kapsamında e-tebligat, e-yazışma, e-imza gibi uygulamalar bulunuyor.

PTT Posta: Birleşik Posta Projesi, Ocak 2010 tarihinde başlatılan bir hizmettir. Kurum, kuruluş ve özel kişilerin PP damgası ve ücret ödeme makinesi kullanarak verdikleri fatura, banka ekstresi, sigorta poliçesi, tebrik, broşür, kutlama gibi toplu gönderileri elektronik ortamda müşteriden alarak gerekli veri işlemlerinin ardından bastırılıp zarflanarak alıcıya ulaştıran bir sistemdir. Posta basım işlemleri Ankara, İstanbul, İzmir, Mersin ve Erzurum’daki baskı merkezlerinde gerçekleştiriliyor. Baskı cihazları, son teknolojiyi kullanıyor. Sistemi kullanabilmek için bazı şartları yerine getirmek gerekiyor.

Mektup Sepeti: Geçmişteki mektuplaşma nostaljisini teknoloji ile uyarlayarak yaşatma amacıyla kurulan bir hizmettir. Sistemi kullanabilmek için üye olmak gerekiyor. Herhangi bir PTT şubesine gitmeden hizmetin internet sitesi üzerinden hazırladığınız mektubu bilgisayarınızdan postaya verebiliyorsunuz.

Turpex: Yeni bir uluslararası kargo ve kurye hizmetidir. 3 Haziran 2013 tarihinde hizmete girmiştir. Teslim ve süre taahhütlü bir hizmettir. Bu hizmet kapsamında; evrak, doküman, hediyelik eşya, uluslararası bedelli-bedelsiz ve geçici ihracat eşyaları, diplomatik kurye işlemleri, fuar sergi ve tanıtıcı yayınlar taşınabiliyor. Hizmette ağırlık ve boyut sınırı aranmıyor. Gönderiler, “Turpex gönderisi” olarak postaya verilerek yurtdışındaki alıcılara ulaştırılıyor.

PTT Filateli: Türkiye Cumhuriyeti adına posta pullarını çıkarma yetkisi 5584 sayılı yasa ile PTT’ye verilmiştir. Bu yasaya göre PTT; pul ve filatelik materyal üretimi ve satışı, pul sergileri düzenlenmesi, filatelik damgaların (ilk gün ve özel gün damgaları gibi) hazırlanması ve kullandırılması, filatelinin tanıtılması gibi konularda filateli hizmetleri vermektedir. Filateli hizmetleri; Filateli ve Abone İşleri Şubesi, başmüdürlük birimleri, PTT merkezleri ve filateli gişelerinden veriliyor. Hizmetleri kullanabilmek için internet sitesi üzerinden sisteme abone olmak gerekiyor.

PTT Pul Müzesi: 2013 yılında açılan pul müzesidir. Türkiye’nin üçüncü bankası Emlak ve Eytam Bankası binası kullanılmaktadır. Atatürk’ün talimatları doğrultusunda 3 Haziran 1926’da Ankara’da kurulan bankanın tarihi binası, PTT tarafından restore edilerek müzeye dönüştürülmüştür. Dünya çapında bir kültür merkezi olma özelliğini taşıyan müze, modern müzecilik anlayışı ile tasarlanmıştır. Müzede; dünya pulları, Osmanlı pulları, Anadolu Hükümeti pulları, Türkiye Cumhuriyeti pulları ve 7 ayrı temadan oluşan tematik pullar sergileniyor. Müzede ayrıca, “Geçmişten Günümüze Posta”, “İstiklal Harbinde PTT” ve “Nostaljik PTT” gibi bölümler de bulunuyor.

ePTTAVM: 17 Mayıs 2012 tarihinde hizmete giren PTT bünyesindeki e-ticaret platformudur. Türkiye’nin en ücra köşelerine bile e-ticaret hizmeti verme amacıyla kurulmuştur. Türkiye’nin ilk üç boyutlu sanal alışveriş merkezi olarak bilinen ePTTAVM, giyimden hobi malzemelerine, anne ve bebek ürünlerinden petshop ürünlerine kadar birçok kategoride elektronik alışveriş imkânı sunuyor.

HGS: PTT, 17 Eylül 2012 tarihinde, köprü ve otoyollarda zaman ve yakıt tasarrufu amacı ile kullanılmaya başlanan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) yerine Hızlı Geçiş Sistemi’ni (HGS) hayata geçirdi. Pilsiz HGS etiketleri, çalışma enerjisini radyo frekans teknolojisini kullanarak sağlıyor. Kopyalanamaz özelliği ile PTT şubelerinden temin edilebiliyor.

PTT Kitap: Elektronik ortamda her tür kitabın satıldığı PTT bünyesindeki bir platformdur. Aile, kadın, erkek, çocuk, bilim, akademi, bilgisayar, teknoloji, mühendislik, dergi, din, edebiyat, eğitim, eğlence, ekonomi, felsefe, yabancı dil, hobi, İslam, müzik, politika, sağlık, sanat, şiir ve tarih kategorilerinde yüzlerce kitabın satıldığı elektronik kitap alışveriş hizmetidir. Sistemi kullanabilmek için elektronik ortamda üye olmak gerekiyor.


 PTT Sigorta: PTT müşterilerinin her türlü sigortacılık hizmetini pratik bir şekilde alabileceği bir platformdur. PTT Sigorta ile 11 farklı sigorta şirketinden 9 farklı sigorta dalında karşılaştırmalı olarak hizmet alınabiliyor. Hizmet kapsamında; zorunlu trafik, kasko, konut, DASK, eşya, kanser, cüzdan, nazar ve huzur sigortaları yaptırılabiliyor.

PTT Çocuk: Çocukları ve gençleri pulculuğa özendirmek için kurulan bir hizmettir. Pul, pulculuk ve PTT hizmetleri hakkında çocukları bilgilendirmeyi, eğlenerek öğretmeyi amaçlayan bir hizmettir.

Tele-Post: Grafik, el yazıları, resim, plan, proje, matbu evrak ve benzeri dokümanların telekomünikasyon imkânlarından yararlanılarak uzak bir noktada, bir PTT işyerinden başka bir PTT işyerine, kopyasının çıkarılması ve teslim edilmesi hizmetidir.

Posta Abone Kutusu: Posta gönderilerini PTT işyerinden almak isteyenlere kiraya verilmek üzere işyerlerine konulan kutulardır. Kutu kira süresi en az 1 ay, en fazla 1 yıldır.

PP Damgaları: Aynı gönderici sürekli olarak postaya verilmek istenen, pulsuz olarak kabul edilen ve tertip veya ambalajı, zarf veya kuşak boyut, ağırlık bakımından birbirinin aynı olan ve tümüne aynı ücret uygulanması gereken gönderilere uygulanan bir damga hizmetidir. Her postaya verilişte gönder adedi 250'den az, aylık toplam adedi de 3000'den az olamaz.

PTT Bank: 2004 yılında kuruldu. Her türlü banka hizmetinin verildiği bankacılık sistemidir. Havale, kredi kartı, fatura tahsilâtları, maaş ödemeleri, posta çeki ve HGS işlemleri gibi birçok başlıkta hizmet sunulmaktadır.

PTT Kargo: Türkiye’nin en ücra yerleşim yerlerine bile kargo hizmeti verebilen bir platformdur. Her türlü kargonun yurtiçi ve yurtdışındaki alıcılara ulaştırılması hizmetidir.

PTTCell: 2013 yılında kurulan mobil iletişim hizmetidir. Faturalı ve faturasız hatlarla mobil telefon hizmetleri verilmektedir.

AloPTT: PTT bünyesindeki hizmetlerle ilgili her türlü soruna çözüm bulmak amacıyla kurulan “4441788” numaralı telefon hattıdır. Sistemde; sesli yanıt sistemi, görüntülü konuşma, online görüşme ve engelli dostu SMS hattı hizmetleri veriliyor.