Pladis, 'üçlü saçayağı'yla Uzakdoğu'ya gözünü dikti

Pladis Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya CEO'su Tütüncü, Türkiye'de 65 milyon $ yatırım bütçemiz var. Diğer yatırımlar ağırlıklı olarak Kazakistan ve Suudi Arabistan'a. Kazakistan'dan Çin'e ihracat hedefimiz var'' dedi.

AYDIN TÜRKMEN

Yıldız Holding, şubat ayında bisküvi, çikolata ve şekerlemedeki şirketleri Ülker, DeMet's, United Biscuits ve Godiva'yı İngiltere merkezli Pladis çatısı altında birleştirmişti. İki fabrikasının bulunduğu Fransa'da yeni yapılanmanın hedeflerini anlatan Pladis Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya CEO'su Mehmet Tütüncü, “Ülker, McVitie's ve Godiva birbirlerini çok iyi tamamlıyor. Ülker ve McVitie's kendi kategorilerinde lider iki marka. Godiva'nın marka lisans anlaşmasıyla üreteceğimiz ürünler de önümüzdeki dönemde market raflarında yerini alacak. Böylece, herkes için ve her fiyat aralığında ürünü tüketicimizle buluşturacağız" dedi. Godiva'nın Pladis içindeki yapılanmasının Ülker ve McVitie's'ten farklı olduğunu anlatan Tütüncü, değerlendirmesine şöyle devam etti: 

Cirosu 5.2 milyar dolar

"Godiva'nın mağazacılık ve perakende kısmı Pladis yapılanması içinde yer almıyor. Çünkü bu işin dinamikleri çok farklı. Pladis, Godiva'nın marka lisans anlaşması ile ürettiği farklı formatlardaki premium ürünleri pazarda tüketicisine daha yaygın olarak ulaştıracak. Önümüzdeki dönemde tüketici talebinin oluşacağını düşündüğümüz noktalarda Godiva markalı ürünleri müşterilerimizin beğenisine sunacağız. Pladis'in cirosu 5.2 milyar dolar. Hedefi ise çift haneli büyümeyi sürdürmek. Gelecek üç yıl içinde Pladis büyümesinin üçte birini bölgemizden sağlayacağız." 

Kadın yöneticiler artacak

İnsan kaynakları gündemlerinde çeşitlilik ve yetenek yönetimi bulunduğuna dikkat çeken Tütüncü, "Her yıl kadın çalışan ve yönetici sayımızı artıracağız. Yeteneği keşfetme ve elde tutma adına somut adımlar atacağız. Organizasyonun liderleri olarak yeteneği bizzat yakından izleyeceğiz" diye konuştu.

Ülker'in şansı aileden geliyor

Ülker'in kurulduğu günden bu yana bu işe gönül vermiş bir aile tarafından yönetilmek gibi eşsiz bir şansa sahip olduğunu da vurgulayan Tütüncü, "Diğer iki markamız da zaman içinde kurucu ailelerinden uzaklaştılar ve ana işi atıştırmalık olmayan şirketler tarafından yönetildiler" dedi.

Kazakistan'dan Çin'e girecek

2016 için bölgesel yatırım hedeflerini 105 milyon dolar  olarak belirlediklerini kaydeden Tütüncü, "Türkiye'de 65 milyon dolarlık yatırım bütçemiz var" dedi. Bölgede diğer yatırımları ağırlıklı olarak Kazakistan ve Suudi Arabistan'da yapacaklarını kaydeden Tütüncü, "Kazakistan'ı Orta Asya'nın üretim üssü olarak belirledik. Buradan Çin'e önemli ihracat hedeflerimiz var" dedi.