Akşam Gazetesi
EVCİL hayvan ürün malzeme ve aksesuar sektörü globalde son 5 yılda yüzde 150 büyüyerek 300 milyar dolarlık bir pazara ulaştı. Son dönemde sektöre yatırımların artığını belirten Ulusal Fuarcılık Genel Müdürü Selçuk Çetin, "Türkiye henüz yolun başında bir ülke olarak görünse de son 5-6 yılda Çin hakimiyetini kırarak ihracata dönen bir sektör haline geldi. Türk şirketleri toplam tüketici rakamlarına göre 1 milyar dolarlık büyüklüğe yaklaştı. Bunun 250 milyon dolarını ihracat oluşturuyor" dedi. Pet sektöründeki Türk şirketlerin global pazardan daha fazla pay almak için ihracata ağrılık verdiğine dikkat çeken Çetin, "COVID-19 salgını sürecinde en çok büyüyen sektörlerden biri de evcil hayvan ürünleri sektörü oldu. Türkiye pet ürünleri ve hizmetleri pazarı yıllık büyüme ortalaması yaklaşık yüzde 15 civarındayken bu oran pandemi döneminde yüzde 50'ye kadar çıktı. Geçmişte neredeyse tamamı yabancı markalı ithal ürünlere bağımlı olan Türkiye pazarında yerli ürün ve hizmetler hakimiyet kurdu, hatta yurt dışında da söz sahibi olmaya başladı diyebiliriz" açıklaması yaptı.
60 ÜLKEYE İHRACAT
Sektörün hızla büyüdüğünü aktaran Çetin, "Yeni yatarımlarla 60'tan fazla ülkeye ihracat yapan firmalarımız var. Sektörümüz 2023 sonunda yeni pazar arayışı ile ihracatını 400 milyon dolara çıkaracak. Yakın gelecekte marka ülke haline geleceğimize, büyük bir endüstri olacağımıza inanıyorum." dedi.
FUAR BÜYÜMEYİ TETİKLER
12-15 Ekim tarihlerinde Ulusal Fuarcılık tarafından organize edilecek bölgenin en önemli pet fuarı Petzoo Eurasia ile büyüme daha katlanacak. Fuarımıza 2021 yılında 54 ülkeden ziyaretçi gelmişti. Bu yıl 80'nin üzerinde ülkeden ziyaretçi bekliyoruz"dedi.
MAMA VE KEDİ KUMU
Evcil hayvan ürünleri pazarının 5 yılda yüzde 150 büyüdüğünü belirten Çetin, "70 ülkeye mama, 65 ülkeye kedi kumu ihracatı gerçekleştiren sektörümüzde yaklaşık 600 firma faaliyet gösteriyor. Sektörümüz 250 milyon dolar olan ihracatını yeni pazar arayışı ile 2023'te 400 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor" diye konuştu.