Pasifik Eurasia 5 yıla Uzakdoğu'ya girecek

2019 yılında Çin'den Avrupa'ya ilk blok tren taşımasını yapan Pasifik Eurasia Lojistik, gözünü Uzakdoğu'ya dikti.

Uzak Asya'dan Batı Avrupa'ya Demir İpekyolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019'dan bu yana ülkeler arası önemli anlaşmalara ve taşımalara imza atan Pasifik Eurasia Lojistik, 5 yıl içinde faaliyet gösterdiği parkurlara Uzakdoğu ülkelerini eklemeyi hedefliyor. Pasifik Eurasia Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan, Çin'den Avrupa'ya ilk blok tren taşımasını gerçekleştirdikleri Kasım 2019'dan bu yana ciddi başarılara imza attıklarını belirterek, "Bu yıl ciromuzu 200 milyon TL'ye ulaştırmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl 500 milyon ve 2023 itibariyle de milyarlık ciroları yakalayacağımızı düşünüyoruz. 5 yıl içinde de parkurumuza Uzakdoğu ülkelerini de dahil ederek Asya'nın en doğusuyla Avrupa'nın en batısını Türkiye merkezli bir lojistik platform üzerinden bağlamayı planlıyoruz" diye konuştu.

POTANSİYEL BÜYÜK

Demiryolu taşımacılığı alanında büyük bir potansiyel gördüklerini anlatan Fatih Erdoğan, "Bugüne kadar Asya tarafında Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan, Çin; Avrupa tarafında ise Avusturya demiryollarıyla anlaşmalar imzalayarak Avrupa'dan Çin'e kadar tüm güzergâh boyunca demiryolu taşıması yapabilir hale geldik. Rusya'yı BTK hattına dahil ederek Rusya'nın devasa kara coğrafyasının her köşesinde yer alan 35 farklı noktaya da taşıma imkânına eriştik" dedi. Erdoğan, bütün bu ülkelerin demiryolları otoriteleriyle yapılan işbirliği anlaşmalarının sadece navlun değil, ekipman kullanımı ve tedariğini de içerdiğini de belirtti.

MEYVE-SEBZE İHRACATINDA KULLANILACAK

Fatih Erdoğan, şöyle konuştu: "5 yıl içinde başta Japonya ve Güney Kore olmak üzere tüm Uzakdoğu coğrafyasını parkurlarımıza dahil etmek istiyoruz. Reef konteynerlarla (soğutmalı konteyner) özellikle ülkemizin yaş meyve- sebze ve beyaz et ihracatında demiryolunun aktif olarak kullanılmasının da önünü açmayı hedefliyoruz."