Paris'te Çinli-Avrupalı savaşı

Paris Otomobil Fuarı'na ev sahibi Fransız markalar dışında uygun fiyatlarla satılacak elektrikli modellerini sergileyen Çinliler damga vurdu. Fuara Alman markalar da bu yıl geri döndü.

SÜMER DEMİRCİLER

Otomobil dünyasının kalbinin attığı merkez olan Paris Otomobil Fuarı, geçmiş yılların aksine bu yıl daha fazla katılıma sahne oluyor. Ev sahibi Fransız markalar dışında Çinli markaların ağırlığının hissedildiği fuara Audi, BMW gibi Alman markalar da katılım gösteriyor. Fuarın baskın katılımcılarından Çinli markalar, AB genelinde uygulanmaya başlayan yaptırımlara yeni ve rekabetçi modellerle direneceklerinin de sinyallerini fuarda veriyor.

Paris'te güçlü bir katılım gösteren Çinli üreticilerden BYD, Dongfeng Forthing, GAC, Leapmotor, Seres ve XPeng, yeni modelleriyle dikkatleri üzerine çekiyor. Paris'e yeni ve Tesla'ya rakip olacak Sealion modelini getiren BYD, Almanya'da 25 bin ila 30 bin bin euro bandında araçlar sunmak istediğini duyurdu.

EN BÜYÜK DACIA FUARDA

Dacia'nın yeni SUV modeli Bigster, Renault Grubu'nun 30 bin euro'dan ucuz otomobil beklentilerine Avrupa pazarlarında bir yanıtı olarak öne çıkıyor. 4.57 metre uzunluğa, 1.81 metre genişliğe ve 1.71 metre yüksekliğe sahip Dacia Bigster Duster'den 23 cm daha uzun bir model. Yeni model Duster ve Clio'nun da üzerinde yükseldiği CMF-B platformunda üretiliyor. Stellantis de sahip olduğu beş ayrı markadan toplam 26 dünya lansmanı gerçekleştirdi.

RENAULT 4 DÜNYAYA TANITILDI

Fuarın en ilgi çekici modellerinden biri de dünya tanıtımı yapılan Renault'un yüzde 100 elektrikli SUV modeli 4 oldu. Kısa süre sonra ülkemiz pazarındaki yerini almaya hazırlanan Renault 5 modelinin kardeşi olan model sınıfında önemli bir yere konumlanmayı planlıyor. AmpR Small platformunu 5 ile paylaşmasına rağmen, 4.14 metrelik uzunluğa sahip Renault 4, kardeşinden 220 mm daha uzun. Şık model 40kWh ve 52kWh iki farklı bataryayla satılıp menzili 400 km'nin üzerine çıkacak.

BYD'DEN TESLA'YA RAKİP

BYD, Paris Otomobil Fuarı'nda Tesla Model Y ile direkt rekabet edecek SEALION 7, modelini sergiledi. Sportif SUV tasarımıyla dikkatleri üzerine çeken model tamamen elektrikli ve şarj edilebilir hibrit motor seçenekleriyle sunulacak. Markanın en gelişmiş teknolojilerine sahip olan SEALION 7, Blade Batarya ve Cell-to-Body (CTB) gövde yapısıyla üst düzey performans, dayanıklılık ve verimlilik sunuyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonuyla 0-100 km/s hızlanmasını sadece 4,5 saniyede tamamlayan model 215 km/s hıza ulaşabiliyor.