ÖZGÜL ÖZTÜRK
Koronavirüs salgını nedeniyle eve kapanan tüketici, mutfakta daha fazla vakit geçirince buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi alışverişini artırdı. Evde keyifli vakit geçirmek isteyenler ise TV ve oyun konsolu satışlarını patlattı. Bu dönemde satışların düşmek yerine yükseldiğini belirten Vestel CEO’su Turan Erdoğan, “Türkiye’de TV satışları çift rakamlarla arttı. Biz her yıl 900 bin ila 1 milyon arası TV üretir pazara sürerdik. Bunun 300-400 bini stok devrederdi. Bu yıl ürettiğimizi sattık. Özellikle 4K TV satışlarımızda patlama oldu” dedi. Erdoğan, “Özellikle gün ışığı teknolojisiyle virüsü etkisiz hale getiren beyaz eşyalarımıza Türk tüketicisi yoğun ilgi gösterdi. En çok TV ve buzdolabı satışları arttı” ifadelerini kullandı.
‘ONLINE’IN PAYI ARTTI
Pandemi döneminde başlattıkları 24 saatte teslimat uygulamasının satış üzerinde büyük etkisi olduğuna dikkat çeken Erdoğan, “Vestel Ekspres mağazalarını kurduk. Bunları hızla artıracağız. İnsanlar oraya gelip akıllı ekrandan ürünü deneyimleyip online sipariş verecek ve 24 saat içinde teslim alacak” dedi. Vestel Genel Müdürü Ergün Güler de, şunları kaydetti: “Nisanda herkes içeri kapanırken biz 1200 bayimizle 24 saatte teslim etme kampanyasını başlattık. Halka açık şirketlerin toplam satışları içindeki online satışın payı yüzde 5-8 arasındayken, bizimkisi 12-14’lere çıktı. Bunu bu kampanyayla sağladık.”
YENİ MARKA YÜZÜ BEYAZIT ÖZTÜRK
Vestel'in yeni iletişim stratejisinin detayları markanın yeni reklam yüzü Beyazıt Öztürk’ün katılımıyla gerçekleştirilen online basın toplantısıyla paylaşıldı. Beyazıt Öztürk, “Vestel, dünyaya açılmış bir firma. Beyaz Show’da yıllarca yenilikler yaptık. 22 yıl sürdü. Vestel de teknolojiye hakim ve yenilikçi bir firma. O yüzden kafa yapımız bütünleşiyordu. Pandemide evde sıkılan bunalan insanların yüzünü güldüren reklamlar sunacağız” ifadelerini kullandı.