ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE
Pandemide tüm dünyada topuklu ayakkabı satışları dramatik şekilde gerilerken online alışveriş raporları bu dönemde internetten en fazla satın alınan ürünler arasında rahat ayakkabıların ilk sıralarda yer aldığını gösteriyor. Bu dönemde sneaker'larla birlikte yükselen trendlerden biri de katlanan ayakkabılar.
PATENTİNİ DE ALDI
Son dönemde yerli yabancı pek çok ayakkabı markasının koleksiyonlarında bu tip katlanabilir babetler yer alıyor. Ürünün mucidi ise Endüstri Mühendisi bir kadın girişimci olan Özlem Kurt. 360 derece dönebilen, yumuşak bir babet modeli geliştiren Kurt, bu ürünün patentini de aldı. Markasına Rollbab ismini veren Kurt, ürünü şöyle anlattı: "Katlanabilir Ayakkabı adı altında 'Faydalı Model Patentli' bir ürünümüz var. Ayakkabıları çantaya sıkıştırmak zor. Bunun için cüzdan kadar bir çanta ve katlandığında onun içine sığabilecek vegan bir ayakkabı yaptık." Kurt, Rolbab'ın 2015'te online olarak Amerika ve Avrupa'da satışa çıktığını, uluslararası fuarlarda yer almasıyla da pek çok yabancı markayı ilham kaynağı olduğunu söyledi.
ARTIK İTALYANLAR BİZİ TAKİPTE
Özlem Kurt, şöyle devam etti: "Aslında tüm dünyada kadınların ihtiyaçları birbirinden çok farklı değil. Bizden sonra katlanabilir ayakkabı dünyada da yayıldı. Önceden biz İtalyan markalarını takip ederdik amla şimdi İtalyan markalar bizden ilham alabiliyor."
'DENEMEDEN ALMAM' MİTİ ARTIK YIKILDI
Pandemiden ayakkabı sektörünün de çok etkilendiğini ancak online altyapısı olan firmaların bunu avantaja çevirdiğini söyleyen Kurt, şunları söyledi: "Aslında pandemiden çok daha öncesinde rahatlık trendi bir rüzgar olarak hızla geliyordu. Pandemiyle doğada olma ihtiyacı arttı. Evlerde ve iç mekanlarda da rahat olma eğilimi arttı. Ayakkabı online olarak çok fazla satılmayacak bir ürün gibi görünse de bütün trend analizlerinde, elektronikten hemen sonra, tekstilden de önce geliyor. Çoğu kişinin 'Ayakkabıyı denemeden almam' dediğini duyuyoruz ama araştırmalar bunu doğrulamıyor. Aksine online satışta ayakkabı çok tercih edilen bir ürün."