ÖZGÜL ÖZTÜRK
Berlin'in işlek caddelerinden Prenzlauer Berg Pappelalee'de bir Türk restoranı...Adı Osmans Töchter...Yani Osman'ın Kızları...Masada şakşuka, içli köfte, mantı, yaprak sarma, çiğ köfte, humus, fava... İngilizi, Almanı, Arabı her milletten insanın Türk lezzetlerini deneyimlemek için sıra beklediği mekanda iğne atsan yere düşmüyor...İçeride yer kalmayınca dışarıya masa atmak zorunda kalan başarılı işletmenin mimarları biri oyuncu diğeri işletme mezunu iki kadın girişimci Lale Yanık ve Arzu Bulut...
LEZZET TURLARI DÜZENLEDİ
Yıllar önce Almanya'ya göç etmiş gurbetçi ailelerin çocukları olan iki girişimci, Almanya'daki arkadaşlarına zengin Türk mutfağını tattıracak bir mekan bulamayınca bu iş fikrini hayata geçirmeye karar veriyor. Türk misafirperverliği ve yemeklerini yabancı arkadaşlarına göstermek için 2000'li yıllarda bir Türk yemekleri gecesi düzenlediklerini anlatan Arzu Bulut, "Düzenlediğimiz bu geceye 66 kişi rezervasyon yaptırdı. Yemeklerimiz o kadar beğenildi ki ayda bir bunu yapmaya başladık. 2008 yılında 45 kişinin katılımıyla İstanbul'a bir gastronomi turu düzenledik. 1 haftalık bu turun ardından herkes Türk yemeklerinin müdavimi olmuştu. O gün Almanya'da bir restoran açmaya karar verdik. Tüm şartlar gerçekleştiğinde arkadaşım Lale'ye ortaklık teklif ettim ve 2012 yılında restoranımızı açtık" diyor.
AYDA 5.500 KİŞİYİ AĞIRLIYOR
3-4 yıllık zorlu bir sürecin ardından lezzetleri dilden dile yayılan Osman'ın Kızları, Türkiye'den istihdam çekmeye başlıyor. Bugün 160 metrekarelik üretim merkezi ve restoranıyla hizmet veren mekan yazın ayda ortalama 5 bin 500, kışın ayda 3 bin 500 kişiyi ağırlıyor. Mekanın müdavimleri arasında Almanya'daki devlet bakanları, bürokratlar ve oyunculardan oluşan pek çok ünlü sima da bulunuyor.
Restoranı açtıklarında yemek yapacak Türk şef bulmakta zorluk çeken iki girişimci, eş dost tüm kadınları mutfağa sokuyor. Ürünlere talep arttıkça başka milletlere de Türk mezelerinin reçeteleri öğretiliyor.
DUVARLARI GURBETÇİLERLE SÜSLÜ
Geçen yıl katıldıkları bir start-up yarışmasında ikinci olan Osman'ın Kızları, canlı yayınlanan yarışmada 3.5 milyon Alman tarafından izlendi. Şu anda Berlin'deki bir çok yayın organında başarı haberlerine yer verilen iki girişimci pek çok gastronomi ödülünün de sahibi oldu. Mekanın duvarlarına astıkları Türkiye'den göç eden gurbetçi ailelerin resimleri de mekanın ruhuna anlam katıyor.
HAYALİ AB MARKETLERİNE GİRMEK
Türk gastronomi kültürünün döner ve kebaptan ibaret olmadığını vurgulayan Arzu Bulut şunları kaydetti: "Avrupa'daki market raflarında Çin, Yunan ve İtalyan'lara ait mezeler satılıyor. Bizim de birbirinden lezzetli mezelerimiz var. Amacım yatırım alıp Türk mezelerini endüstriyel üretimini yaptırıp Avrupa marketlerinde girmek" dedi.