Betül OĞUZ / ANKARA
Vatandaşların devletle olan sorunlarını çözmek için çalışmalar gerçekleştiren Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), hem kendi işlevlerini arttırabilmek hem de toplumu, kurumun faaliyetlerinden haberdar edebilmek için düğmeye basmıştı. tanıtım stratejisi oluşturan KDK, emeklerinin karşılığını almaya başladı. 2017 yılının ilk 5 ayında vatandaşlar tarafından sorunlarının çözülmesi için KDK’ya 7 bin 54 başvuru yapıldı. Geçen yılın aynı dönemine göre başvurularda artış oranının yüzde 239 olarak gerçekleştiği belirlendi.
428 KEZ DOSTANE ÇÖZÜM BULUNDU
KDK’nın faaliyete başladığı 2013 yılından beri 31 bin 905 şikayet başvurusu yapıldı. Bu yılın ilk 5 ayında 428 adet dosya ombudsmanlar tarafından incelendikten sonra, “Dostane Çözüm” kararıyla sonuca ulaştırıldı.