Ocakta üretici ve market fiyat farkı dört kata ulaştı

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, ocak ayında üretici ve market fiyat farkının 4 kata kadar ulaştığını bildirdi.

Üretici ve tüketici fiyatları arasındaki makasın bir türlü kapanmadığına işaret eden Bayraktar, spekülatörlere fırsat verilmemesi gerektiğini vurguladı. Lahananın 4 kat, maydanozun 3.9 kat, süt ve patatesin 3 kat, marulun 3.1 kat fazlaya tüketiciye satıldığını bildiren Bayraktar, üreticide 68 kuruş olan lahananın 2 lira 70 kuruşa, 50 kuruş olan maydanozun 1 lira 96 kuruşa, 2 lira 73 kuruş olan sütün 8 lira 94 kuruşa, 67 kuruş olan patatesin 2 lira 17 kuruşa, 1 lira 68 kuruş olan marulun 5 lira 19 kuruşa satıldığını bildirdi.

YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ

Ocakta markette 22, üreticide 13 üründe fiyat artışı, markette 18, üreticide 10 üründe fiyat düşüşü olduğunu, markette 2, üreticide 11 üründe fiyatın değişmediğini ifade eden Bayraktar, gıda fiyatlarındaki değişimleri takip etmeye devam edeceklerini söyledi. Bayraktar, “Pandemiyle mücadele ettiğimiz bu dönemde halkımızın makul fiyatlardan ürün tüketebilmesi için en azından bu dönemde çok tüketilen ürünlerdeki üretici market fiyatlarına dikkat edilmesi, bunun yakından takibinin yapılması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

EN FAZLA ARTIŞ PASTÖRİZE SÜTTE

Ocakta markette fiyat düşüşünün en fazla yüzde 34.59 ile karnabaharda görüldüğünü bildiren Bayraktar, şunları kaydetti: “Karnabahardaki fiyat düşüşünü yüzde 27.14 ile ıspanak, yüzde 23.50 ile pırasa, yüzde 16.92 ile elma, yüzde 14.09 ile kuru soğan takip etti. Markette en fazla fiyat artışı ise yüzde 23.65 ile pastörize sütte yaşandı. Sütteki fiyat artışını yüzde 21.66 ile kabak, yüzde 16.77 ile beyaz peynir, yüzde 16.70 ile patlıcan izledi.” Bayraktar, üreticide ise fiyatı en fazla düşen ürünün yüzde 36.25 ile lahana olduğunu belirtirken, “Üreticide en fazla fiyat artışı yüzde 52.35 ile salatalıkta görüldü” dedi.