Normalleşmeyle yedik, içtik, gezdik!

İstanbul Ticaret Odası (İTO) araştırmasına göre, 1 Mart'ta başlayan ikinci normalleşme adımlarının ilk 15 gününde, önde gelen 22 sektörün 19'unda banka kartı ve kredi kartıyla yapılan harcamalar arttı.

Şubatın son 2 haftasıyla mart ayının ilk 2 haftasındaki kartlı harcamaların karşılaştırıldığı araştırmaya göre, Türkiye genelinde tüketicilerin kartla yaptıkları harcamalar yemekte yüzde 38, otomobil kiralamada yüzde 34 ve havayollarında yüzde 30 arttı. Söz konusu dönemde yapı malzemeleri, hırdavat harcamaları yüzde 21, giyim ve aksesuarla mobilya ve dekorasyon harcamaları yüzde 18, benzin ve akaryakıt istasyonları harcamaları yüzde 16, hizmetler sektörü, konaklama ve telekomünikasyon harcamaları yüzde 14 yükseldi.

RESTORANDA %35 ARTIŞ

İTO Başkanı Şekib Avdagiç, yeni normalleşme adımlarının, sektörlere nefes vermeye başladığını ifade etti. Avdagiç, "Özellikle pandemiden en çok etkilenen hizmetler sektörü bir çıkış trendi yakaladı" dedi. Avdagiç, yemek sektörünün kartlı harcamalarında yüzde 35'lik artış tespit ettiklerini belirterek, "Bu artış, yeme-içme sektöründe faaliyet gösteren yüz binlerce işletme ve milyonlarca çalışanı için adeta nefes oldu" değerlendirmesini yaptı.