Kyodo'nun haberine göre, Japon savcılar, 64 yaşındaki Ghosn'u Mart 2015'ten itibaren 5 yıl boyunca kazancını düşük gösterdiği gerekçesiyle "finansal suistimalle" itham etti.
Ayrıca Ghosn'un 2016-2018'i kapsayan yeni iddialar üzerine 30 Aralık'a kadar tutuklu kalmasına karar verildi.
Carlos Ghosn'un toplamda 9 milyar yen olan kazancını eksik bildirdiğinden şüpheleniliyor.
Japonya'da 19 Kasım'da savcılığın talebi üzerine tutuklanan Ghosn'un yasalar gereği 22 günlük tutukluluk süresi bugün doluyordu.
Savunma avukatları, Ghosn hakkındaki iddiaların geçersiz olduğunu ifade ediyor.
Suçlu bulunması halinde Ghosn'un 10 yıla kadar hapis cezasına çarptırılabileceği belirtiliyor.
Yardımcısı Greg Kelly de Ghosn'un hemen ardından tutuklanmıştı.
Ghosn ve Kelly'nin avukatları olmadan uzun süre sorgulanmaları uluslararası toplum tarafından eleştirilmişti.
Nissan Motor yönetim kurulu Ghosn ve Kelly'nin görevlerine son vermiş, Fransa Ekonomi Bakanı Bruno Le Maire, Ghosn'un artık Renault grubunu yönetecek konumda olmadığını söylemişti.
Brezilya doğumlu Fransız vatandaşı Ghosn'un 2011'den itibaren 5 yıl boyunca maaşını toplam 5 milyar yen (yaklaşık 234 milyon lira) düşük göstererek Japonya yasalarını çiğnediği şüphesiyle tutuklandığı bildirilmişti.
Yeni iddialar üzerine Ghosn, 2016-2018'de de kazancını düşük gösterdiği suçlamasıyla karşı karşıya.
Carlos Ghosn'un Tokyo'da savcılar tarafından sorgulandığı yönünde haberler çıkmıştı.
Ghosn, 1999'da Renault ile sermaye ortaklığı çerçevesinde Japon otomobil şirketinin devrini yönetmek için operasyon direktörü sıfatıyla Nissan'a gelmişti.
Şirketin iyileştirilmesine yönelik fabrikaların kapatılması dahil katı yeniden yapılanma önlemlerine öncülük eden Ghosn, 2001'de hisse sahipleriyle yapılan toplantıda Nissan'ın Üst Yöneticiliğine getirildi, 2005'te de Renault'nun Üst Yöneticisi oldu.
Yakıt veri manipülasyonu skandalının vurduğu Mitsubishi şirketi de 2016'da Nissan-Renault'nun sermaye ortaklığına katıldı.
Nissan, Renault ve Mitsubishi ortaklığı, bu yılın ilk yarısında 5,54 milyon araçla, başlıca rakibi Volkswagen'i geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil satıcısı oldu.
(AA)