ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE
Damat, Tween, D’S Damat markalarının sahibi Orka Holding, küresel moda devi olma hedefi doğrultusunda yurtdışında gaza bastı. Bu yılbaşında 50 olan yurtdışı mağazası sayısını sene sonunda 100’e ulaştırmayı planlayan şirket, ihracatını da katladı.
UZAYLILARI DA GİYDİRİRİZ
Dünyanın moda başkenti İtalya’da 9 günde 9 mağaza açtıklarını söyleyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Erkek giyimde gerek markalı ihracatta gerekse pazar çeşitliliğinde şampiyonuz. Türkiye’nin ihracat kilogramı 1,5 dolarken, biz 100- 120 dolar arasında bir katma değerle ihracat yapıyoruz. Avrupa’dan Avustralya’ya dokunmadığımız yer kalmadı. Uzayda yaşam varsa, bu gidişle yakında uzaylıları da ilk biz giydireceğiz. Moody’s, biz Türk girişimcilerin heyecanını görseydi notu düşürmezdi" diye konuştu. Orakçıoğlu, “Bu yılı yüzde 15 büyüme, 500 milyon TL ciro ve 35 milyon dolar markalı ihracatla kapatacağız. 2017'de ise büyüme hedefimiz yüzde 25. Ciro hedefimiz 600 milyon TL, ihracat hedefimiz de 50 milyon dolar" dedi.
Manchester ve Parma'dan teklif geldi
Spor sponsorluklarına da hız kesmeden devam ettiklerini söyleyen Orakçıoğlu, "İtalya’dan Parma ve İngiltere Premier Lig’inden Manchester City takımları gibi teklifleri değerlendiriyoruz" dedi. Orakçıoğlu, "Ayrıca 100 olan yurtdışı mağazayı 150’ye, yurtiçi mağazayı da 220’ye çıkaracağız ve toplam sayı 370 olacak" ifadelerini kullandı.