Modayı 'konuşturan' teknoloji içinizi ısıtıp cebinizi koruyor

Türkiye hazır giyim sektörü artık inovatif ürünleriyle de konuşuluyor. Ramsey’in modayla teknolojiyi birleştirdiği ürünler arasında; telefon talimatıyla ısınan ceket, hırsıza karşı uyaran pantolon bile var.

Şenay BÜYÜKKÖŞDERE

Erkek giyim markaları Ramsey ve Kip’le tanınan Gürmen Grup’ta yönetim, ikinci kuşaktaki kadınlara emanet. Yeni jenerasyonun hedefi ise modayla teknolojiyi harmanlamak. Grubun Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, 2018’i yüzde 20 büyümeyle tamamladıklarını, 2019’unsa grup için dijitalleşme, inovasyon ve globalleşme yılı olacağını söylüyor. Erkek giyiminde inovasyonu gündeme alan Ramsey’in yenilikçi ürünleri arasında ön ısıtmalı ceketten, alarmlı pantolona kadar farklı fonksiyonu olan ürünler var. 

55 DERECE ISINIYOR 

Soğuk havalar için geliştirilen ön ısıtmalı ceketi giymeden önce telefonunuzla komut vererek 55 dereceye kadar ısıtabildiğinizi anlatan Zeynep Doğan, bir diğer inovatif ürünün de arka cebi açıldığında alarm veren pantolon olduğunu belirtiyor. Yakın zamanda satışa sunulması planlanan bir ürün de ter kokusunu hapseden gömlek. Zeynep Doğan, gömleğin koltukaltına yerleştirilen avuç içi kadar bir kumaş parçası sayesinde kokunun hapsedilebildiğini söylüyor. Doğan konuşan ceketi ise; “Telefonunuzu, ceketin kol düğmesine ya da yaka pinine yaklaştırdığınızda buraya eklenen mesajı, telefondan izleyebiliyorsunuz” diye anlatıyor. 

2 yıllık emekle takım elbiseler % 50 hafifledi 

İki yıllık Ar-Ge çalışması sonucunda takım elbise ve ceketlerde yüzde 50’ye varan hafiflik sağladıklarını ve patentini de aldıkları Zero Weight ile Zero Gravity gibi ürünler yarattıklarını hatırlatan Doğan, yenilikçi ürünler sayesinde özellikle ‘genç’ erkek müşterilerin payında memnuniyet verici artışlar yaşandığını söyledi. Doğan, “Türkiye’de de Millennial kuşağı oldukça önemli bir yere sahip. Biz Millennial müşteri payımızı artırmayı hedefliyor bunun için de koleksiyonlarımızı olduğu gibi pazarlama stratejilerimizi de farklılaştırıyoruz” diye konuştu. 

START UP ŞİRKETİ KURDUK 

Gürmen Teknoloji adı altında Yıldız Üniversitesi Teknopark’ta faaliyet gösteren bir de start-up şirketi kurduklarını hatırlatan Doğan, “Burada geliştirilen ‘ısı haritası’yla müşterilerin mağaza içindeki hareketlerini takip edip, hangi rafın, hangi ürünün daha fazla dikkat çektiğini görebiliyoruz” diye anlatıyor. 

Yurtdışında 140 mağazaya ulaşacak

Son 2 yılda açılan 13 mağazayla Türkiye’de 38 şehirde 98 mağazaya ulaştılarını vurgulayan Zeynep Doğan şunları kaydetti: “Yurtdışında ise mağaza sayımızı 28’e yükselttik. 2019’da %25 büyüme öngörüyoruz. E-ticarete de bu yıl yoğunlaşacağız. 2023 yılı hedefimiz yurtdışında 140 mağazaya ulaşmak.”