Mobilyacılar üç aylık kaybı bir ayda kapattı

Mobilyada ihracat haziranda % 48 artarak sektöre moral verdi. İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, “Pandemi nedeniyle üç aylık kaybı tek bir ayda telafi ettik” dedi.

İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, “Mobilya kağıt ve orman ürünleri ihracatımızda haziranda geçen yılın aynı dönemine göre yaşanan artış yüzde 32. Sadece mobilya tarafında haziran ayında yakaladığımız artış geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 48 oldu. Pandemi nedeniyle üç aylık dönemde yaşadığımız kaybı tek bir ayda büyük oranda telafi ettik” dedi.

YENİ FIRSATLAR ÇIKTI

Türk mobilyasının ihracatının 20 yılda 22 kat artığını hatırlatan Güleç, şunları söyledi: “Bugün Türk mobilya sektörü dünyanın 13. büyük üreticisi ve 12. büyük ihracatçısı durumunda bulunuyor. Biz bu başarı hikayesinin devam etmesini istiyoruz. 2023 hedeflerimizden vazgeçmiş değiliz. Dünyanın beşinci büyük üretici olmak ve dünya mobilya pazarından aldığımız payı 2.5’a çıkarma hedefiyle çalışıyoruz. Tedarik zincirindeki güvenli sağlayıcılığımız bu dönemde Türkiye mobilyasını öne çıkardı. Çin dünyanın en büyük mobilya ihracatçısı ancak bu dönemde Çin kaynaklı yaşanan tedarik sorunu Türk mobilyasının tasarım gücünü göstermek için yeni fırsatlar oluşturdu. Coğrafi konumumuzun da üstünlüğünü kullanarak Türk mobilya sektörü olarak başarı hikayemizi büyütmek için uğraş vermeye devam edeceğiz.”

E-TİCARET GÜÇLENDİ

İhracatta kalite, tasarım ve fiyatın yanı sıra özellikle ‘yeni normal’le birlikte dijitalleşme ve e-ticaretin öneminin iyice arttığını vurgulayan Güleç, Türk mobilyasının 180 ülke pazarındaki etkinliğini ve derinliliğini artırmak için bu yeni kanalların hepsini etkin kullandıklarını kaydetti.

İLK SANAL FUAR 27 TEMMUZ’DA

Mobilyada ilk uluslararası sanal fuarı 27-30 Temmuz tarihleri arasında “Furnistry Virtual” adı altında düzenleyeceklerini ifade eden Güleç, “Dünyanın en önemli mobilya ithalatçılarına fuara katılım için davetlerimizi ilettik. Oluşturduğumuz e-B2B odalarında ziyaretçiler ile markalar çok rahat bir araya gelip görüntülü olarak görüşmelerini yapabilecekler. Dünyanın her tarafına ulaşmak istiyoruz, sanal ticaret heyetleri ile bağlantılarımızı aynı sıcaklık ve kolay erişilebilirlikle sürdürüyoruz. Avustralya dünyanın bir ucu, oraya da sanal ticaret heyeti yapacağız. Pek yakın bir gelecekte mobilya sektörümüz, dijitalleşmede ve e-ticarette de dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yerini alacak” dedi.