Milli savaş uçağı için teknolojik seferberlik

Yerli savaş uçağında parça üretimi başladı. 20 bin parça için birçok firma çalışma yürütürken üretim ise izole bir tesiste yapılacak.

Türkiye'nin en önemli teknoloji projelerinden Milli Muharip Uçak (MMU) için ülkedeki tüm kabiliyetler bir araya getiriliyor. Uçakta ihtiyaç duyulan motor, iklimlendirme sistemi, iniş takımı, aviyonik, aktüatör, kanopi, radar, yazılım, sensör, merkezi bilgisayar ve güç dağıtım sistemi gibi alt sistemler için birçok firma çalışma yürütüyor.

İZOLE TESİS YAPILIYOR

MMU'nun 20 bin parçadan oluştuğuna işaret eden TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, "MMU'nun parçalarının üretimi 2022 sonuna kadar tamamlanacak. Motor çalıştırmadaki 18 Mart 2023 hedefini tutturmak bizim için çok değerli. Bu uçakta Türkiye'deki bütün kabiliyetleri devreye almış durumdayız" dedi. MMU için hazırlanan hangarın bu yıl biteceğini ifade eden Kotil "Gizli proje olduğu için özel bir hangar. Mühendislik binasıyla iç içe olacak. Dışarıdan izole, kendi iletişim altyapısı, yüksek hesaplamalı bilgisayarları bulunan bir yapı olacak. Rüzgar tünelimiz 2022 sonunda devreye girecek" diye konuştu.

İMALATTA SIKINTI YAŞANMAZ

Kotil şunları söyledi: "2022'de uçağı gösteririz. Şu anda parça üretimi başladı. MMU'nun en önemli parçası motorları tutan 5 metreye 3 metre titanyumdan parçalar. İmalatı en zor parça bu. İmalat konusunda biz çok iyiyiz. F-35'in orta gövdesini yapıyoruz, imalat açısından bundan kolay bir proje değil. İmalatta sıkıntı yaşamayacağımızı düşünüyoruz. Ekstra tedbirlerle gidiyoruz."