Mercedes-Benz'in Dünya Başkanı Dieter Zetsche, tümüyle yenilenen E Serisi’nin Detroit’te yapılan ilk gösteriminde “Yasal düzenlemeler yapılır yapılmaz otonom sürüş için biz şimdiden hazırız. Yeni E Serisi sürücüsüz otomobile geçişteki son halkayı temsil ediyor açıklaması” yapmıştı. Geçtiğimiz günlerde Türkiye’de satışa sunulan E Serisi’ni İstanbul’un yoğun trafiğinde test ederken Zetsche’nin hiç de abartmadığı ortaya çıktı.
TRAFİKTE BÜYÜK YARDIMCI
Yeni E Serisi, sunduğu konfor ve güvenlik açısından sınıfında çıta yüksekliğini belirleyen bir model. Otomobilde kullanılan yeni sürüş destek sistemleri de birlikte çalışıp, neredeyse sürücünün yapabileceği bütün işlevleri yerine getiriyor. Yoğun trafikte devreye alınan Drive Pilot, direksiyon yardımcısı ve Pre-Safe olarak adlandırılan fren sistemi birlikte çalışarak dur-kalklı trafikte kendi şeridini izliyor, öndeki araçla takip mesafesini ayarlıyor, sürücünün gaza, frene veya direksiyona dokunmasına gerek kalmadan yol almayı sağlıyor. DISTRONİC sistemi aynı zamanda olası yaya geçişlerini kontrol edip, anında önlem larak güvenliği otomatik sağlıyor.
Güçlü ve tutumlu motor
Satışı başlayan E Serisi, 2.0 lt benzinli (184 beygir), 2.0 lt dizel (194 beygir) dizel ve 2.9 dizel (258 beygir) dizel olmak üzere üç motor ve 9 ileri otomatikle ithal ediliyor. Aracın başlangıç fiyatı 219.500 TL olarak açıklanırken, E 220 d Exclusive paketi 294.600 TL’ye satılıyor. Drive Pilot ve direksiyon yardımcısını içeren sürüş yardım paketi için 13.205 TL daha ödeme yapmak gerekiyor.
VİRAJ BİLE DÖNEBİLİYOR
Sistem yoldaki hız sınırlarına otomatik olarak uyup, aynı zamanda virajları da bir müdahaleye gerek kalmadan alabiliyor. Ayrıca gelişmiş park sistemi paralel, geri veya önden parklarda sürücüye gerek duymadan aracı başarıyla park ediyor. Takip mesafesi en aza indirerek sistem devreye alındığında daha etkili çalışıyor.