Mavi, 2 saniyede bir jean satıyor

Pandemide artan rahat giyim alışkanlığı, Mavi'nin satışlarına da yansıdı. Her iki saniyede bir jean satan şirket, geçen yıl 800 bin $'ın üzerinde ciro yaptı.

AKŞAM

ÖZGÜL ÖZTÜRK

KOVİD 19 salgınıyla artan rahat giyim alışkanlığı denime olan talebi artırda. Türkiye'nin 3'üncü büyük hazır giyim markası Mavi, geçen yıl 14 milyonu jean olmak üzere 53 milyon adet ürün satışına ulaştı. 2023'ü 800 bin doların üzerinde ciroyla kapatan Mavi, milyar dolarlık şirket olma yolunda yeni büyüme stratejisini açıkladı.

İNOVATİF ÜRÜNLER

Mavi NEXT stratejisiyle perakende, online, yeni lojistik sistemleri ve teknolojiye yatırım yapacaklarını belirten Mavi CEO'su Cüneyt Yavuz, "Hedefimiz dünyaca ünlü moda markalarıyla birlikte şampiyonlar liginde yer almak" dedi. Milyar dolarlık şirketeve 100 milyon adet ürün satışına koşan Mavi için moda markası olmanın yetmediğini, veri şirketi olmak gerektiğini belirten Yavuz, "Yapay zeka tabanlı trend analizlerinin yanı sıra inovatif ürünlerimizle müşterinin ilgisini her zaman canlı tutuyoruz. Böylece her 2 saniyede 1 jean satıyoruz" diye konuştu.

15 YENİ MAĞAZA

Mavi, büyüme yolculuğuna Kuzey Amerika ve Almanya öncelikli olarak devam edecek. Yavuz, "Hedefimiz yeni stratejimizle yıllık ürün satışımızı 100 milyona çıkarmak. Bu yıl ayrıca 15 yeni mağaza açıp 10 mağazamızı da büyütmeyi planlıyoruz" dedi.