Marmaray'la 1301 tren 1.1 milyon ton yük taşıdı

BTK Demir Yolu Hattı'nı destekleyen Marmaray'dan 17 Nisan 2020'den bu yana 1301 yük treninin geçtiğini belirten Bakan Karaismailoğlu, Çin ile Türkiye arasındaki toplam seyir süresinin 10 güne düşürüleceğini kaydetti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Orta Koridor'un en önemli halkalarından Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demir Yolu Hattı'nın 30 Ekim tarihi itibarıyla 4. yılını tamamladığını söyledi. Bakan Karaismailoğlu, "Hat, Marmaray ile beraber Çin ile Avrupa arasında kesintisiz demir yolu ulaşımına olanak sağlıyor. BTK Demir Yolu Hattı üzerinden Rusya, Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Kırgızistan, Özbekistan, Kazakistan ve Çin'e blok trenlerle yük taşımacılığı gerçekleştiriyor" ifadelerini kullandı.

ASYA'DAN AVRUPA'YA

Marmaray'ın yalnızca yolcu taşımacılığının değil, yük taşımacılığının da önemli ayaklarından biri olduğunu belirten Karaismailoğlu, şunları kaydetti: "BTK Demir Yolu Hattı'nı Orta Koridor üzerinden destekleyen Marmaray ile 2020 başından itibaren yük trenlerinin, Asya ve Avrupa arasındaki geçişi gerçekleştiriliyor. Marmaray'dan yük treni geçmeye başladığı 17 Nisan 2020'den bugüne kadar toplam 1301 yük treni geçiş yaptı. Büyük çoğunluğu uluslararası olan yaklaşık 1.1 milyon ton yük Marmaray'dan geçerek taşındı. Orta Koridor ve BTK Demir İpek Yolu üzerinden Çin-Türkiye-Avrupa güzergahında başlatılan düzenli blok konteyner tren taşımaları, hız kesmeden sürüyor."

SÜRE 10 GÜNE İNECEK

Çin-Türkiye hattında düzenli seferleri devam eden blok konteyner trenlerinde hedefin kısa vadede yıllık 100 blok tren, orta vadede yıllık 200 blok tren işletmek olduğu bilgisini veren Karaismailoğlu, uzun vadede ise yılda 1500 blok tren işletilmesi ve Çin ile Türkiye arasındaki toplam seyir süresinin 10 güne düşürülmesinin beklendiğini bildirdi.

HATTIN ROTASINDA 9 ÜLKE VAR

BTK Demir Yolu'yla ilk ticari taşımanın 30 Ekim 2017'de Kazakistan-Türkiye hattında başladığını anımsatan Karaismailoğlu, "Demir yolu hattında Türkiye'den Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Özbekistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Rusya ve Çin'e inşaat malzemesi, demir cevheri, manganez, boraks, beyaz eşya, gıda maddesi, temizlik ürünleri, mermer, MDF, soya küspesi, yaş sebze ve meyve gönderildi" dedi.

6.5 MİLYON TONA YÜKSELECEK

BUGÜNE kadar BTK Demir Yolu Hattı'ndan 1 milyon 360 bin ton yük taşındığını belirten Bakan Karaismailoğlu, hedefin orta vadede yıllık 3.2 milyon ton, uzun vadede 6.5 milyon ton yük taşınması olduğunu bildirdi. Karaismailoğlu, TCDD Taşımacılık AŞ'nin 15 Şubat 2018'de Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Güzergahı Birliği'ne (TITR) üye olmasıyla BTK Demir Yolu Hattı'nın etki alanının daha da genişlediğine dikkati çekti.