Marketten bu kez girişimci çıkarıyor

Ayda 6 milyon müşteriye hizmet veren Happy Center'in CEO'su Yavuz Altun, bir girişimci fabrikası gibi çalışıyor. Altun'un yatırım yaptığı 8 Türk girişimcinin geliştirdiği yerli yazılımlara yurtdışından talep yağıyor.

Beş şehir ve 193 şubeyle Türkiye'nin en büyük yerel market zinciri olan Happy Center'ın CEO'su Yavuz Altun, perakende şirketinin yönetiminin yanı sıra Türkiye'deki genç girişimcileri keşfedip onlara yatırım yapıyor. Potansiyel gördüğü start-up'lara yatırım yapıp mentorluk, pazarlama ve liderlik desteği veren Yavuz Altun, bu girişimlerin Türkiye ve yurt dışında büyümesine ön ayak oluyor.

20 ÜLKEYE İHRAÇ EDİYOR

15 yıldır gülen yüz işaretinin (Happy) Türkiye'deki patentine sahip olan iş adamı, sağladığı desteklerle girişimcilerin de yüzünü güldürüyor. Start-up'lara yatırım yaparken sektör ayrımı yapmadığını belirten Altun, "Ben inovasyona ve girişimcinin gözündeki ışığa bakıyorum. Bu ikisi varsa o girişim mutlaka başarılı oluyor" diyor. Yavuz Altun'un yatırım yaptığı restoranlar için uçtan uça çözümler sunan Restajet isimli girişim, bugün aralarında Pizza Bulls ve Midpoint gibi dünya devlerinin yer aldığı 1000'in üzerinde restoranda kullanılmaya başlandı. 20'nin üzerine ülkeye ihraç edilen yerli yazılım yakında Japonya'ya da açılıyor. Plastik kullanımını sıfıra indiren yüzde 100 çevreci bir girişim olan Nolossnowaste isimli ambalaj üreticisi ise şimdiden yurt içi ve yurt dışındaki birçok şirketin ürün gamına girdi. Bir şehre gitmeden o şehri 3 boyutlu gezme olanağı sunan oyun şirketi Alfucode pandemi döneminde büyük başarılara imza attı. Yavuz Altun'un 12 yaşındaki oğlu Ali Cevher'in tavsiyesiyle Happy Center bünyesinde geliştirilen Happy can isimli oyun ise 1 milyon kişi tarafından indirildi.

Tahtakale'de doğup perakende devi oldu

1988 yılında Tahtakale'de kırtasiye ve hırdavat işi yapan Altun Ailesi tarafından temelleri atılan Happy Center, yeni jenerasyonun yönetime gelmesiyle günümüzde çok kanallı başarılı bir büyüme ivmesi yakaladı. Happy Center ile aylık 6 milyon müşteriye hizmet verdiklerini anlatan Yavuz Altun şunları kaydetti: "Şirketimiz fiziksel olarak büyürken e-ticareti de odağına aldı. Happy.com.tr adında online bir alışveriş platformumuz var. Bu platformla 81 ilde ürün satışı yapıyoruz. Bu markalarımızla büyümeyi çoklu kanal üzerinden sürdürüp pandemi döneminde ciddi büyüme elde ettik. HappyClean markamızla gıda dışı ürünlerde, HappySweet ile gıda ürünlerinde 40'ın üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz."

Türkiye'nin potansiyeli büyük

Endüstri mühendisliğinden mezun olduktan sonra İngiltere'de Thames Valley Üniversitesi'nde işletme yüksek lisansı yapan Altun, ardından Harvard'da Executive MBA programına katılıyor. Bugüne kadar girişimcilik üzerine 2 İngilizce kitap çıkaran Altun'un yurtdışındaki yatırım ve girişimci ekosisteminde sıkı takipçileri var. İTO tarafından İstanbul'daki girişimcileri desteklemek için kurulan Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi'nin Yatırımcı Kulübü Programı mezunlarından olan Yavuz Altun, "Türkiye'nin her köşesinden unicorn çıkabilecek bir potansiyeli var" diyor.