Özgül Öztürk
Artık zaman çok hızlı ilerliyor ve müşteriler alışveriş ihtiyaçlarını benzer hızla en yakın ulaşabilecekleri noktalardan gerçekleştirmek istiyor. Bu talebe yanıt vermek isteyen girişimciler de hizmeti kapıya götürerek başarıyı garantiliyor. Dondurmadan yumurtaya, şarj aletinden bebek bezine, kedi mamasından deterjana kadar bir markette satılan ne varsa artık kapıya kadar götürülüyor.
2.5 milyar liralık pazar
Zincir marketler kurye şirketleriyle anlaşıp, online satış kanallarını güçlendirirken, tüketiciyle marketler arasında aracılık hizmeti veren pek çok online girişim ekonomi hayatına dahil oluyor. Getir firmasının öncülük ettiği kapıya teslim market alışverişi pazarı; İste Gelsin, İspanyol Glovo, Marul, Scoty, Bakkaldan ve Banabi gibi yeni oyuncularla 2.5 milyar TL büyüklüğe ulaştı.
OYUNCU SAYISI ARTIYOR
Şu anda aktif 1.1 milyon kullanıcısı olan Getir 2018’de 300 milyon TL ciroya ulaştı. Firma, 2019’da İstanbul’un %100’üne hizmet götürüp cirosunu 2 katına çıkarmayı hedefliyor. Firma yakında GetirYemek ve 4 bin ürün çeşidine sahip Getirbüyük’ü devreye alacak. Yemeksepeti'nin kurucusu Nevzat Aydın da birkaç ay önce Banabi markasıyla online market siparişi işine girdi. Aydın bu işe 20 milyon $ yatırdı.
Dijitalleşmeye 60 milyon yatıracak
53 ilde 617 mağazasıyla hizmet veren CarrefourSA, 14 yıldır online market alışverişi hizmeti veriyor. 16 bin ürünün online satıldığı carrefoursa.com sayesinde perakende devi, geçen sene net satışlarda bir önceki yıla göre %50 büyüme sağladı. Müşterilerin taleplerine uygun olarak dijital yatırımlarını artırdıklarını anlatan CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, bu yıl yapacakları 120 milyon TL’lik yatırımın yarısını dijitalleşmeye ayıracaklarını söyledi.
Bakkallar da yarışa girdi
Apartman balkonundan sarkıtılan sepetlerle eve teslim market hizmetinin öncüleri arasında yer alan bakkallar da mobil sipariş sektörüne kayıtsız kalmadı. 2018’in sonlarında piyasaya c¸ıkan Yanbakkal uygulaması, online market alıs¸veris¸i kategorisinde “Pazar Yeri” modelini uygulamaya başladı. Firma, bu kapsamda, online alıs¸veris¸ yapmak isteyen mu¨s¸terileriyle gelir elde etmek isteyen marketleri veya kuryeleri bulus¸turuyor. Yanbakkal uygulaması, klasik yo¨ntemlerle c¸alıs¸an mahalle bakkallarını birkac¸ dakika ic¸inde sanal market haline getiriyor. Yanbakkal, 6 ay gibi kısa bir su¨rede 6800 u¨ye mu¨s¸teriye ulaştı.