Market markalı ürünlerin satışında yüzde 23 yükseliş

Nielsen'in yaptığı araştırmaya göre market markalı ürünlere (private label) pandemi döneminde ilgi arttı.

Sigara ve alkol hariç toplam hızlı tüketim ürünleri pazarında private label cirosu, 2020'de 2019'a kıyasla yüzde 23 artarken pazardaki yüzde 21.5'lik pay seviyesini korudu. 2020'de en yüksek ciro büyümesi yüzde 25 ile gıdadan gelirken, bunu yüzde 22 ile ev temizlik ürünleri ve yüzde 11 ile kişisel bakım ürün grupları takip etti.

EN YÜKSEK CİRO YAĞDA

Private label ürünlerin gıdada en yüksek ciro performansını yüzde 33 ile yağlar kategorisinde kaydettiği ve bu kategorideki payını yüzde 28.3'e çıkardığı görüldü. Private label ürünlerin gıdada en yüksek ciro payına sahip olduğu kategori yüzde 44.3 ile süt ürünleri olmaya devam etti. Aynı araştırmaya göre, Türkiye'deki tüketicilerin büyük bir kısmı, bütçelerini yönetmek için farklı davranışlar geliştiriyor. Tüketicilerin yüzde 45'i markadan bağımsız promosyonlara göre ürün tercih ediyor ve yüzde 44'ü ise tasarruf etmek için aktif olarak market markalı ürün arayışı içerisinde.

PANDEMİ ALIM GÜCÜNÜ ETKİLEDİ

NielsenIQ Tüketici Araştırmaları Direktörü Filiz Öztürk, yaptığı değerlendirmede "Kovid-19 ile başlayan süreç hem Türkiye'de hem de global ölçekte hanelerin satın alım gücü üzerinde benzersiz bir etki yaptı" dedi.