Mağazaya gelen pizza yiyip, drone kullanacak

Arçelik, dijital hizmetler sunduğu yeni nesil mağaza konseptinin ilkini İzmir Asmaçatı AVM'de açtı. Bu konseptle dünya perakende Oscar'ına talip olduklarını söyleyen Can Dinçer, ''5 yılda da ciroyu ikiye katlayacağız'' dedi. 

ŞENAY KÖŞDERE

Arçelik yeni nesil mağaza konseptinin ilk halkasını İzmir Asmaçatı AVM'de açtı. İzmir Valisi Erol Ayyıldız, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ve Arçelik üst yönetiminin katıldığı törenle hizmete açılan mağaza müşterilerine dijital dünyanın sunduğu imkanları deneyimleme fırsatı sunuyor. Mağazayı ziyaret eden tüketiciler, burada hazırlanıp pişirilmiş pizzaları yerken, drone gibi son teknoloji ürünleri kullanma fırsatı da bulabiliyor. Şirketin bu yıl yeni konseptle 200 mağaza açması, 5 yıl vadede ise tüm mağazalarını yeni konsepte çevirmesi öngörülüyor. 

DİJİTAL DÖNÜŞÜM  

Arçelik A.Ş. CEO’su Hakan Bulgurlu, “Yeni nesil mağazacılık modelimizle müşteri odaklı, dijital perakende dönüşümü yolculuğumuzda çok önemli bir adım atıyoruz. Yeni konseptimiz, dijital dünyanın sunduğu tüm imkanları alışveriş deneyiminin bir parçası haline getiriyor. Müşterinin Arçelik’le ilişkisini derinleştiren bu yeni platformla müşterilerimizle kesintisiz iletişim kuracağız” dedi. Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer ise konuşmasında, Arçelik'in 62 yıldır öncü olduğu mağazacılık anlayışına yeni bir boyut getirdiğini belirterek, "Bu konseptle dünya perakende sektörünün Oscar'ını almaya adayız. 

200 milyon müşteri

2018'de yeni nesil perakendecilik anlayışımızla bu ödülü alacağımıza inanıyorum" diye konuştu. Dinçer, bu konseptle Arçelik'in yıllık 120 milyon olan müşteri sayısını 200 milyona çıkarmayı hedeflediklerine dikkat çekti. 

Beş yılda ciroyu ikiye katlayacak 

Dinçer, 5 yıl vadede ise Arçelik'in Türkiye cirosunu ikiye katlayarak 13 milyar TL'ye ulaşmayı ve dünyanın en büyük 250 perakende şirketi arasına girmeyi hedeflediklerini ifade etti. Dinçer, yeni konsept mağazanın İstanbul'daki ilk örneğinin ise İstinyepark'ta açılacağını sözlerine ekledi. 

5 'Ada'da deneyim fırsatı 

Bin 50 metrekarelik alana kurulu olan mağazada müşterilerin ürünleri deneyimleyebileceği ve keyifli zaman geçireceği ‘Elektronik’, ‘İnovasyon’, ‘Küçük Ev Aletleri’, ‘Canlı Mutfak’ ve ‘Akıllı Ev’ olmak üzere toplam 5 ada yer alıyor.

En yenilikçi ürünler bulunuyor

Ürünlerle ilgili bilgilere hızla ulaşmayı sağlayan dijital ekranlarla donatılan mağazada, Arçelik ürünlerinin yanında, cep telefonu, tablet, dijital oyuncaklar gibi en trendi, en yenilikçi elektronik ürünler de bulunuyor. Şirketin bu yıl yeni konseptle 200 mağaza açması öngörülüyor.