Mağazanın vitrini girişimcinin profili

Dünyada 58 milyon şirketin üye olduğu LinkedIn, girişimciler için yeni fırsat kapıları açıyor. LinkedIn Uzmanı ve Eğitmeni Mert Samur, “Platform üzerinden yatırım alan da var, yurtdışına hizmet ve ürün satan da…Yeter ki kendinizi doğru anlatın” diyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

İster bir yerde profesyonel çalışan olun, ister kendi işinizin sahibi, her girişimcinin kendini en iyi şekilde ifade etmesi günümüz iş dünyasının olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Potansiyel müşterilere ve sektör uzmanlarına ulaşmanın en kolay yolu ise sosyal medya kanallarını etkin şekilde kullanmaktan geçiyor. Dünyanın en yetenekli tasarımcısı olsanız bile bunu sosyal medya platformlarında gösteremediğinizde hak ettiğiniz değeri göremediğinize dikkat çeken LinkedIn Uzmanı ve Eğitmeni Mert Samur, "Bir mağazanın vitrini neyse, girişimcinin profili de odur. Bu nedenle profesyonel iş platformlarında kendinizi ve yaptığınız işi en iyi şekilde anlatmanız büyük önem taşıyor" diyor.

58 MİLYON ŞİRKET VAR

İş dünyasındaki kişilerin diğer kişilerle iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan profesyonel sosyal iş ağı ve sosyal paylaşım platformu LinkedIn'in hem bireyleri hem de şirketleri hedefine ulaştırmada etkili kanallardan biri olduğunu anlatan Samur, şunları kaydetti: "Dünyada 930 milyon kullanıcı ve 58 milyon üye şirketi olan LinkedIn'in Türkiye'deki kullanıcı sayısı 13 milyon, şirket sayısı ise 400 bine ulaştı. LinkedIn bugün artık bir kariyer platformu değil, dünyanın en önemli network platformu. Bugün bir öğrenci uluslararası bir üniversitedeki akademisyene, müvekkil avukatına, diyetisyen danışanına buradan ulaşabiliyor. Platform üzerinden tanıştığı bağlantılarına emlak da satan var, makine de...Doğru sosyal medya yönetimi yapan start-up'lar bu platform üzerinden tanıştıkları bağlantılarından ortaklık teklifleri ve yatırım alıyor."

MÜŞTERİ BULMANIN 10 YOLU

LInkedIn'in ustaca kullanımının potansiyel müşterileri bulmak ve onlarla etkileşim kurmak için birincil yol haline geldiğini anlatan Ahmet Mert Samur, platformdan müşteri oluşturmanın 10 yöntemini şöyle sıraladı: "Güçlü bir profil oluşturun, LinkedIn'in gelişmiş arama özelliğini kullanın, LinkedIn'de sektörünüzle veya hedef kitlenizle alakalı gruplara katılın, platformdan düzenli olarak içerik gönderin. LinkedIn reklamlarından yararlanın, LinkedIn Sales navigator kullanın, çalışan savunuculuğunu teşvik edin, arama sonuçlarındaki görünürlüğünüzü artırmak için şirket açıklamanıza, deneyim bölümlerinize ve yayınlarınıza alakalı anahtar kelimeler ekleyin, LinkedIn, gönderileriniz ve sayfanız hakkında analizler sağlayan analitiklerinizi izleyin, Linkedln'deki yorumlara ve mesajlara derhal ve düşünceli bir şekilde yanıt vererek bağlantılarınızla ilişkilerinizi güçlendirin."

HAFTADA 40 MİLYON KİŞİ İŞ ARIYOR

2003 yılında kurulan Linkedln, profesyonel ağ oluşturabildiğiniz sosyal medya platformları arasında bir ölçüt olarak kabul ediliyor. Platformda dünyanın dört bir yanındaki ülkelerden 930 milyondan fazla kullanıcı var ve her hafta 40 milyon kişi iş aramak için LinkedIn'i kullanıyor. Birçok kişi sosyal medya sitesi LinkedIn'i yalnızca iş arayanlar ve profesyonel ağınızı büyütmek için bir site olarak görse de, LinkedIn yeni iş fırsatları oluşturmak ve yönlendirme ilişkilerini beslemek için eşit derecede etkili bir araç. Kullanıcıların yüzde 84'ü LinkedIn kullanımından sonra çeşitli iş fırsatları ve iş bağlantıları kuruyor. Linkedln'i etkin kullanan şirketlerin satışları yüzde 30 artıyor. LinkedIn'i iş için kullanmanın avantajları arasında şirketinizin hikayesini anlatma, takipçilerle etkileşim kurma, kariyer fırsatlarını paylaşma ve ağızdan ağza pazarlamayı ölçeklendirme yer alıyor.