Mağazalarda trafik arttı, e-ticaret yavaşladı

Pandeminin etkisini kaybetmesiyle birlikte alışveriş için cadde ve AVM mağazalarına rağbet yeniden arttı.

Pandemide olağanüstü bir hızla yükselen e-ticaretin ise cirolardaki payı düşüşe geçti. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Ramazan Bayramı ve Anneler Günü alışverişinin de etkisiyle sektörün hareketli bir mayıs ayı geçirdiğini bildirdi.

CİRO %35 YÜKSELDİ

Mayıs ayı anketinin sonuçlarını değerlendiren Öncel, fiyatların artacağı endişesiyle ihtiyaç alışverişinin öne çekilmesinin de etkisiyle geçen ay ciroların yüzde 30-35 arttığını bildirdi. Ciroları ağırlıklı olarak yeni sezon ürünlerindeki fiyat artışının yukarı taşıdığını belirten Öncel, "Havanın ısınması ve pandeminin etkisini yitirmesiyle cadde ve AVM mağazalarımızın trafiğinde önemli artış oldu" dedi. Öncel'in verdiği bigiye göre, üyelerin yüzde 50'si cirosunun yüzde 11'ini e-ticaretten elde ediyordu. Şimdi yüzde 50'lik oran yüzde 30'a geriledi.