Made in Türkiye için öneri geldi! Markalaşmak için İtalya'yı örnek alalım

İhracatta başlatılan ‘Made in Türkiye' dönemiyle birlikte bir öneri de ihracatçılardan geldi. TİM Maden Sektörü Başkanı Rüstem Çetinkaya, “Marka kültürü için kolektif çalışalım. İtalya'yı örnek alalım” dedi.

İhraç ürünlerinde 'Made in Turkey' yerine 'Made in Türkiye' ibaresinin kullanılmasına ilişkin genelge hayata geçirilirken markalaşmayla ilgili bir öneri de ihracatçılardan geldi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Sektörler Konseyi Maden Sektörü Başkanı Rüstem Çetinkaya, markalaşma için İtalya'nın örnek alınarak kolektif bir çalışma yapılması gerektiğini söyledi.

TOPLUM BİLİNCİ LAZIM

Çetinkaya "Markalaşma, ülke markalaşma kültürü, bir toplum bilinci olarak yerleşmeli. Bu bilinçle hareket etmediğimiz sürece yapacağımız spot tanıtım faaliyetleri yetersiz kalır. Elbette ki yüksek teknoloji ürünler üretmek hedefimiz olmalı ancak markalaşma açısından bana göre bize üretim stili ve teknoloji olarak en yakın ülke İtalya. İnanılmaz markalaşıyorlar. Dünyanın neresine giderseniz gidin İtalyanların tasarım konusunda çok ciddi çalışmaları var. İtalyan mutfağı, İtalyan tekstili, İtalyan çikolatası her sektörde bu örnekleri görebilirsiniz" dedi.

KÜLTÜREL BİR HAREKET

Çetinkaya "Almanlar katma değerli teknolojik ürün çıkarırken İtalyanlar katma değerli marka çıkarır. Türkiye bunu yapabilir ancak bunun için kolektif olarak çalışmamız gerekiyor. Bu bir toplum bilincidir ve kültürel bir harekettir. Markalaşma yönünde fayda sağlayacak olan insanların önü açılmalı" ifadelerini kullandı.

'DİJİTAL' DESTEKLER GÜNCELLENMELİ

İhracatçı sektörlere dijital pazarlama alanındaki desteklerin güncellenmesi gerektiğini söyleyen Çetinkaya şu ifadeleri kullandı: "Dünyada basılı evrak işi gittikçe azalıyor. Artık dijital pazarlama işi yapılıyor. Bugün bir sporcunun ne kadar değerli olduğu Instagram takipçisi ile ölçümleniyor. Demek ki her şey dijital dünyada. Destekler buralarda güncellenmeli. Konvansiyonel işler tabi ki devam edecektir ancak artık ağırlığını ve bütçesini değiştirmesi gerekiyor. İçeriğinizin hedef kitlelere ulaşması için önemli bütçelerin ayrılması gerekiyor."

HEDEF 6 MİLYAR DOLAR İHRACAT

Madencilik sektörü ocak-kasım döneminde 5 milyar 398 milyon 731 bin dolar ihracata imza attı. Sektör 165 ülkeye ihracat yaparken ihracatını da yüzde 42,4 artırdı. Rüstem Çetinkaya, bu yılı 6 milyar dolara yakın ihracatla kapatmak istediklerini söyledi.