Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Türk İhraç ürünlerinin uluslararası algısını ölçmek için dünya genelinde 26 ülkede ‘Türk İhraç Ürünleri Algı Araştırması’ yaptırdı. Araştırmada Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı ülkelerdeki 2 bin 520 kişiyle yüz yüze görüşüldü. Firmalara Türk ihraç ürünlerinden memnun olup olmadıklarını soruldu. Yüzde 88'i olumsuz bir yorum yapmazken yüzde 62'si ise özellikle memnun olduğunu söyledi.
3 FARKLI BOYUTTA İNCELENDİ
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ekim ayında başlanan çalışma kapsamında 6 temel sektör grubunda görüşmeler yapıldığını ve her kıtadan en az bir ülkeye yer verildiğini söyledi. Araştırma için Türkiye’den ithalat yapan firmaların satın almadan sorumlu yöneticileriyle yüz yüze görüşmeler yapıldığını anlatan Büyükekşi, “Araştırmamızı 3 ana boyutta ele aldık. Bunlar; 'Türk İhraç Ürünleri Algısı', 'Türkiye Genel Algısı' ve 'Turkey: Discover the Potential Kampanya Bilinirlik ve Etkinlik Algısı. Firmalara Türk ihraç ürünlerinden memnun olup olmadıklarını sorduk. Yüzde 62'si ise özellikle memnun olduğunu söyledi" dedi.
İNGİLİZLER İLK SIRADA
Memnun olma oranı en yüksek ülkelerin yüzde 85 ile İngiltere, yüzde 77 ile Fransa ve yüzde 74 ile Hindistan olduğunu aktaran Büyükekşi, AB genelinde ise bu oranın % 59 olduğunu belirtti.
Marka bilinirliğimiz yüzde 41
Büyükekşi, araştırmanın "Turkey: Discover the Potential Kampanya Bilinirlik ve Etkinlik" kısmının sonuçlarını da paylaştı. Firmalara Turkey: Discover the Potential markasını daha önce görüp görmediklerini sorduklarını dile getiren Büyükekşi, "Markamızın bilinirlik oranı yüzde 41 çıktı. Bunun çok önemli bir oran olduğunu düşünüyoruz. İmaj kampanyasının katkılarıyla bu rakamın daha da yukarılara çıkacağını düşünüyoruz" dedi. Türkiye markasının yüzde 45 ile en çok tekstil, halı ve deri sektöründe bilindiğini aktaran Büyükekşi, Türkiye markası bilinirlik oranının en yüksek olduğu ülkelerin İtalya, Mısır ve Rusya olduğunu söyledi.
Darbe girişimi imajımızı etkiledi
Araştırmanın Türkiye Genel Algısı başlıklı ayağının sonuçlarına değinen Büyükekşi, şunları kaydetti: "Türkiye'nin imajını olumlu bulan firmaların oranı yüzde 60 çıktı. Yüzde 12'lik bir grup ise ülke imajımızı olumsuz bulduklarını belirtti. Özellikle hain darbe girişiminden sonra ülkemizin imajına yönelik yapılan karalama kampanyaları bunda etkili oldu."