Lojistik yatırımlarla e-ihracatı uçuracak

Amerikalı lojistik devi UPS, 5 yılda yaptığı yatırımlarla Türkiye'nin e-ihracat potansiyelini artırdı. Yerel ürünleri hava, kara ve deniz yoluyla dünyaya taşıyan firmanın hedefi İstanbul'u hava taşımacılığında aktarma merkezi yapmak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Dünyada 200'ün üzerinde ülkede faaliyet gösteren çokuluslu nakliyat ve tedarik yönetimi şirketi UPS, Türkiye'nin 81 ilinden KOBİ ve girişimlerin ürünlerini dünyaya taşıyor. UPS'in Türkiye'nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesine son beş yılda 2 milyar dolardan fazla yatırım yaptığını açıklayan UPS Türkiye Ülke Müdürü Engin Kolat, "Türkiye, stratejik konumu ve çeşitlendirilmiş ihracat dallarıyla dünyanın önde gelen ihracatçılarından biri olarak küresel ağımız içerisinde oldukça değerli bir yere sahip. Türkiye'nin üretim gücü ve sağlam altyapısı sayesinde ülkemizden çıkan katma değerli ürünleri küresel pazarlarla buluşturuyoruz. İhracat taşımalarında potansiyelimiz son yıllarda yüzde 40 arttı. Türkiye, iş hacmiyle UPS'in Avrupa'daki en büyük beş pazarından biri oldu" dedi.

TÜRKİYE AIRHUB OLABİLİR

Türkiye'de yeni yatırımlarla büyümeye devam edecekleri bilgisini veren Kolat, şunları kaydetti: "2016 yılında İzmir Aktarma Merkezi ve 2021'de ise İstanbul Avrupa Aktarma Merkezi projelerimizi tamamladık. 2018 yılında İGA yönetimiyle imzalanan 25 yıllık sözleşme kapsamında İstanbul Havalimanı'na yatırım yaptık. UPS'in biri Köln'de olmak üzere dünya çapında 11 farklı lokasyonda 'Airhub'ı (hava aktarma merkezi) bulunuyor.

Türkiye Köln'e benzer bir Airhub olma potansiyeli taşıyor ve ekip olarak bu merkezlerden biri olmaya odaklandık. Türkiye kuzey-güney ve doğu- batı ekseninde tam orta yerde duruyor. Bu stratejik konum giderek daha önem kazanıyor. Avrupa'nın doğuya, güneye ya da batıya yapacağı bütün yükleri konsolide eden, işleyen ve aynı zamanda yerel olarak da bunu besleyen bir ülke olabiliriz."

8 BİN KOBİ'YE EĞİTİM VERDİ

Ticaret Bakanlığı'yla başlattığı Export Akademi programıyla KOBİ'lerin ve girişimcilerin ihracat potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olan UPS, bugüne kadar 8000 KOBİ ve girişimciye eğitim verdi. Kadınların sınırları aşmasına ve işletmelerini küresel pazarlara genişleterek yeni gelecekler oluşturmalarını sağlamak amacıyla başlatılan UPS Kadın İhracatçı Programı ise kadın girişimcilere yönelik eğitimler ve mentorluk fırsatları sunarak 8 bin 500'den fazla kadının güçlenmesine destek oldu.

UÇAK SAYISI 263'E ÇIKACAK

Türkiye'de aynı anda yurtiçi ve yurtdışı kargo hizmeti sunan; deniz, hava ve karayolunu kullanan ve bunun yanı sıra depoculuk hizmeti veren UPS, Boeing 777 uçağıyla haftanın altı günü ihracat ve ithalat yükleri taşıyor. Küresel filo büyütme çalışmaları kapsamında UPS, geçtiğimiz yıl sipariş verdiği sekiz adet Boeing 767-300F uçağını 2025 yılı itibarıyla filoya katmaya hazırlanıyor. Teslimatlar tamamlandığında filodaki toplam uçak sayısı 263'e ulaşacak.

'İTHALAT ASİSTANI'YLA İŞ SÜREÇLERİ HIZLANDI'

UPS, teknoloji alanında yaptığı yatırımlarla müşterilerinin iş süreçlerini optimize etmelerine yardımcı oluyor. Firma, işletmelerin, uçtan uca tüm lojistik hizmetlerini tek çatı altında ve dijital olarak yönetebilmesine imkân tanıyan entegre lojistik yönetim portalı UPS Smart'ı geliştirdi. Ayrıca, bu yıl hizmete sunduğu "İthalat Asistanım" uygulamasıyla müşterilerine dijital ortamda daha hızlı, kolay ve sorunsuz bir ithalat deneyimi sunuyor. Kolat, "Bu gibi hizmetlerimizle manuel olarak yapılan birçok işlemi dijital platforma taşıyor ve hata oranlarını azaltıyoruz" dedi.