1
Lojistikte yabancı yatırım rüzgarı esiyor. Üretimin Doğu Avrupa'ya kayması, global lojistik şirketlerinin yatırım rotasını değiştirdi. Çin’in Kuşak ve Yol projesinin yaratacağı yeni fırsatlar da sektörün devlerini bölgeye çekiyor. Şirketler, yatırım için Avrupa ile Asya arasında köprü konumunda olan Türkiye’yi seçiyor. Bir yandan mevcut yabancı şirketler yeni hatlar açarken diğer yandan pazara yeni oyuncular giriyor. Mart ayında ilk ofisini İstanbul’da açan İngiliz lojistik devi İngiliz şirket Trans Global Projects'in (TGP), ardından geçen hafta Romanya merkezli P&O Ferrymasters da İstanbul’a ofis açtı. Hong Kong merkezli Kerry Logistics de 50 TIR’lık yeni yatırımla Çin-Türkiye arası yeni bir demir ve kara yolu hattı açıyor.
TGP, bu yıl Türkiye pazarına giriş yapan ilk lojistik şirketi oldu. İstanbul’a ofis açan şirket, proje lojistiği yönetimi, gemi kiralama, havayolu lojistiği, tedarik zinciri yönetimi, lojistik danışmanlığı ve tedarik alanlarında hizmet veriyor. Şirket, Türkiye’deki ofisi ile Avrupa, Ortadoğu/Orta Asya’daki müşterileri arasında lojistik bir ağ kurmayı hedefliyor. Şirketin başına geçen Murat Aksu, özellikle proje taşımacılığında Türkiye’yi bölgesel bir transit merkezi olarak konumlandıracaklarını vurguladı. P&O Ferrymasters de İstanbul ofisi ile Pan-Avrupa lojistik ağını İstanbul'daki ilk ofisi ile Türkiye'ye genişletiyor. Bu yatırım Batı ve Doğu Avrupa'daki müşterilerin Türkiye'den günlük seferlerle Orta Asya ve Ortadoğu pazarlarına erişebilmelerini sağlıyor.
Üretim rotaları değişiyor
12 ülkede 20 lokasyon
Çinli Kerry’den yeni hat
"Organize sanayi bölgelerimiz demiryollarına entegre olmalı"
En büyük yatırımı DFDS yaptı
Lojistik sektöründe 2018 yılının en büyük yatırımı ise DFDS tarafından yapılmıştı. Nisan ayında Türkiye’nin önde gelen Ro-Ro şirketlerinden UN Ro-Ro’yu 950 milyon euro karşılığında satın aldığını duyuran şirket, rekabet kurumunun da onayını aldıktan sonra geçtiğimiz haftalarda son imzaları attı. Türkiye'nin önde gelen lojistik şirketlerinden biri olan Un Ro-Ro'da 12 Ro-Ro gemisi bulunuyor. Şirket sahibi olduğu Pendik ve Trieste limanları sayesinde Türkiye ile İtalya ve Türkiye ile Fransa arasında 5 Ro-Ro hattı çalıştırıyor. Öte yandan Türkiye’deki mevcut yabancı lojistik şirketlerinde de yatırımlar hızlandı. Geçtiğimiz hafta DÜNYA’ya konuşan Alman Lojistik devi DHL Supply Chain’in Türkiye Genel Müdürü Orkun Saruhanoğlu, yatırımların hızlandığı kuzey ve doğu illerine 1 yılda 7 merkez birden açmayı planladıklarını belirtmişti.
(Dünya)