Nuriye DOĞU
LC Waıkıkı’nin kurucusu Fransız ortaklar, muhtemelen 1997 yılında markayı Türk işadamı Vahap Küçük’e satarken, şirketin 47 ülkede insanları giydiren 21.2 milyar lira cirolu bir deve dönüşeceğini tahmin etmemişti… Bir Türk markasına haline geldikten sonra geçen 23 yılda 3 kıtaya yayılan, 307 şehirde faaliyet gösteren ve 47 bin 700 kişiye istihdam sağlayan LC Waikiki, son olarak dünya genelindeki 1000’inci mağazasını Ukrayna’nın başkenti Kiev’de açtı. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, bir ülkenin en önemli değerinin küresel markaları olduğunu söyledi.
1 MİLYONA ULAŞIYOR
“E-ticarette ciromuzu yüzde 112 büyümeyle 663 milyon TL‘ye çıkardık” diyen Küçük, “ 4500 yeni istihdamla toplam çalışan sayımızı 47 bin 700’e yükselttik. Tüm dünyadaki kadın çalışan sayımız 27 bin 304. 2019’da 873 milyon dolar döviz girdimiz var. Üreticilerimizle, fabrikalarımızla, tedarikçilerimizle birlikte dokunduğumuz insan 1 milyon kişiye ulaşıyor” dedi. 2019’da ciddi bir turist akışı olduğunu da belirten Vahap Küçük, “Yabancılara satış 250 milyon dolar civarında” ifadelerini kullandı.
4. KITAYA GİRİYORUZ
Bu yıl yeni ülkeleri test etmeye devam edeceklerini belirten Vahap Küçük, planlarına ilişkin şu bilgileri paylaştı:
- Ağustosta 4. kıtaya da girerek, Peru’da mağaza açacağız.
- Bu yıl 9 yeni ülkeyle yurtiçinde 15, yurtdışında 115 olmak üzere toplam 130 yeni mağaza daha açacağız.
- Yüzde 32 büyümeyle ciromuzu 28 milyar TL’ye çıkarmayı planlıyoruz.
- 5 bin 300 yeni istihdamla toplam istihdamımız 53 bine ulaşacak.
TALEP, VİRÜS SONRASI ARTTI
Çin’den dünyaya yayılan koronavirüs kâbusu sonrasında Türkiye’de üretim talebinin artacağı beklentisine ilişkin de konuşan Vahap Küçük, şöyle dedi: “Biz Çin’den zaten alım yapmıyorduk. Üretimde en önemli alternatif ülke Türkiye olur” dedi.