Lahmacun siparişi yerini tavuk dürüme bıraktı

Fiyat artışları internetten yemek siparişinde, bilinen trendleri de değiştirdi. En çok sipariş edilen lahmacunun yerini tavuk dürüm aldı.

ARZU KURUM

2019'da tek oyunculu online yemek teslimatı sektörüne yeni bir soluk getiren GetirYemek, 5'inci yılını kutluyor. 5. yıl nedeniyle basın toplantısı düzenleyen GetirYemek CEO'su Yasemin Şişik Çelikboy, değişen trendler hakkında bilgi vererek en fazla talebin tavuk döner ve çiğ köfteye olduğunu söyledi. Çelikboy'un paylaştığı verilere göre, mutfak kategorilerinde ilk sırada tavuklu ürünler yer alırken, onu sırasıyla dürüm, kahve ve içecek, döner ve burger izliyor. Geçtiğimiz yıllarda en çok sipariş edilen yemek olan lahmacun, geçen sene yerini tavuk döner dürüme bıraktı. İş yerlerinden verilen siparişlerde en fazla tavuklu ürünler tercih edilirken, onu kahve ve içecekler takip ediyor. Enflasyonist ortamda esnafın maliyetlerini yönetmekte çok zorlandığını anlatan Çelikboy, "Dolayısıyla doğru fiyatlamayı yapmak önemli. Bizim bu noktada onlara verdiğimiz en önemli destek ertesi gün ödeme" dedi. Çelikboy 81 ilde, 60 binden fazla üye restoranı ile hizmet veren GetirYemek'in 5 yılda 10 kattan fazla büyümeyi başardığını da söyledi.

İlk kez 2022'de Oğuzhan Koç'la reklam için bir araya gelen GetirYemek, beraberliğine bu yıl da devam ediyor.

150 MİLYARLIK CİRO BEKLENİYOR

2023'te dünya online yemek siparişi sektörü 500 milyar dolar büyüklüğe ulaşırken, Türkiye'de de pazarın 2024'te 150 milyar TL'yi geçmesi bekleniyor. Türkiye'de online yemek kullanıcısı sayısı genç nüfusa bağlı olarak hızla artıyor. Sektördeki büyümeyi değerlendiren GetirYemek CEO'su Çelikboy, "Türkiye'de yılda yaklaşık 23 milyon kişi online yemek siparişi veriyor. GetirYemek olarak biz 15 milyon kullanıcıya dokunduk" dedi.