Kuveyt Türk'ten Empatika Nöropazarlama Merkezi

Kuveyt Türk, müşteri davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz etmek ve pazarlama stratejilerini geliştirmek amacıyla, bankacılık sektöründe bir ilke imza atarak nöropazarlama araştırma merkezi Empatika'yı kurdu.

Kuveyt Türk, dijitalleşme ve müşteri odaklı yaklaşımlarına bir yenisini ekleyerek, Empatika Nöropazarlama Araştırma Merkezi'ni kurdu. Merkez, müşteri davranışlarını nöropazarlama teknikleriyle analiz ederek, pazarlama stratejilerinin bilimsel verilere dayanmasını sağlıyor. Kuveyt Türk müşterilerine ve paydaşlarına en iyi deneyimi sunmak için kurulan Empatika, müşterilerin davranışlarının altında yatan duygusal, dürtüsel ve bilişsel sebepleri anlamak ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek amacıyla beyin aktivitesi, göz hareketleri, yüz ifadeleri ve deri iletkenliği tepki analizleri gibi çok çeşitli nörobilim tekniklerinden yararlanıyor. Bu yenilikçi merkez, Kuveyt Türk'ün dijitalleşme vizyonuyla uyumlu olarak, bankacılık sektöründe müşteri memnuniyetini artırmayı ve sektöre yön vermeyi amaçlıyor.

MARKA ALGISI GÜÇLENECEK

Kuveyt Türk Dijital Bankacılık Grup Müdürü Dr. Okan Acar, Empatika Nöropazarlama Araştırma Merkezi ile ilgili şu açıklamalarda bulundu: "Kuveyt Türk olarak her zaman müşteri odaklı, yenilikçi ve güvene dayalı bir finans anlayışını benimsiyoruz. Bu anlayışla müşterilerimizin ihtiyaçlarını derinlemesine anlamak ve sektörümüze öncülük edecek hizmetleri geliştirmek için çalışıyoruz. Bankacılık sektöründe müşteri deneyimini artırmak ve sektörün sınırlarını genişletmek amacıyla kurduğumuz Empatika Nöropazarlama Araştırma Merkezi aynı zamanda nöropazarlama alanında da öncü olarak yenilikçi bir örnek teşkil ediyor. Nöropazarlama yöntemleriyle müşterilerimizin duygu, düşünce ve davranışlarını daha derinlemesine analiz ederek, onların ihtiyaçlarına en uygun çözümleri sunmayı hedefliyoruz. Merkezimizde yaptığımız çalışmalar, kampanya optimizasyonlarından dijital kanallardaki kullanıcı deneyimlerine, çalışan süreç deneyiminden ürün geliştirme ve tasarım süreçlerine kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Empatika'nın Kuveyt Türk'ün marka algısını güçlendirmesine katkı sağlayacağını düşünüyor, sektördeki tüm şirketler için de yeni bir vizyon ortaya koyacağına inanıyoruz."

AKTİF BÜYÜKLÜĞÜ 825.6 MİLYAR TL'YE YÜKSELDİ

Kuveyt Türk'ün 2024'ün kullandırdığı fon büyüklüğü yılın ilk 3 ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 26 artışla 422,4 milyar TL'ye ulaşırken aktif büyüklüğü 825,6 milyar TL'ye yükseldi. 2023 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 43 büyümeyle 24,4 milyar TL net kâr elde eden Kuveyt Türk'ün öz varlıkları 72,2 milyar TL'ye ulaştı. Aktif büyüklüğünü ise 825.6 milyar TL'ye ulaştıran Kuveyt Türk, aktif büyüklük açısından bankacılık sektöründe 10. sıradaki yerini korurken, katılım finans kuruluşları arasında ilk sıradaki yerini sağlamlaştırdı. Bugün itibarıyla Türkiye genelinde 447 şubesiyle ve dijital kanallarıyla müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk'ün merkezinde yer aldığı Kuveyt Türk Finans Grubu çatısı altında Neova Katılım Sigorta, Architecht, Kuveyt Türk Porföy, Kuveyt Türk Yatırım, Körfez GYO, Katılım Emeklilik ile Almanya'daki KT Bank AG yer alıyor. Altın bankacılığı alanında adım atan ilk katılım finans kuruluşu olan Kuveyt Türk, ayrıca dünyada ve Türkiye'de ilk sürdürülebilir sukuk işlemini gerçekleştirdi.

DİJİTALLEŞME VE İNOVASYONDA YENİ ADIM

Empatika Nöropazarlama Araştırma Merkezi, nörobilim ve pazarlama disiplinlerini bir araya getiren bir araştırma merkezi olarak faaliyet gösterecek. Empatika, Kuveyt Türk bünyesindeki dijital pazarlama, müşteri deneyimi, kobi müşteri yönetimi, bireysel içgörü, kurumsal iletişim, tüzel pazarlama gibi birçok farklı birimde çalışanların bir araya gelerek oluşturduğu disiplinler arası uzmanlık içeren 11 kişilik bir ekipten oluşuyor. Kuveyt Türk, Empatika Nöropazarlama Araştırma Merkezi'nde yürütülen tüm çalışmalar, "önce insan" prensibiyle teknolojiyi insan lehine şekillendirmek üzere etik ve ahlaki kodlara uygun şekilde gerçekleştiriliyor. Merkez, etik değerleri ve veri güvenliğini en üst düzeyde gözetiyor. Tüm müşteri verileri anonim olarak işleniyor ve şeffaflık ilkesi doğrultusunda değerlendiriliyor. Tüm bu süreç sonunda da gerçekleştirilen bilimsel çalışmaların da paylaşılmasıyla nörobilim literatürünün ilerlemesine katkıda bulunulması amaçlanıyor.