Kusursuz pazar arayan pazarsız kalır

Yurtiçi ve yurtdışında güçlü büyümeyi hedefleyen Süvari'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun ''Kusursuz pazar arayan pazarsız kalır'' diye konuştu.

Erkek giyim markası Süvari’nin cirosu 2015'te yüzde 15 arttı. Türkiye’de 108 yurtdışında 42 olmak üzere toplam 150 mağazası bulunan firma geçtiğimiz yıl yaklaşık 5 milyon adet ürün satışına ulaştı. 2016 yılını da en az yüzde 15 büyüme hedeflediklerini söyleyen Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, uzun vadeli 1.000 mağaza hedefi için emin adımlarla ilerlediklerini belirtti. Bu yıl yurtdışındaki mağaza sayılarını 47’ye çıkarmak istediklerini ifade eden Coşkun “Önümüze uygun fırsatlar gelirse bu sayı 50’ye de çıkabilir. Rusya, Türkmenistan, Kazakistan, Azerbaycan, Romanya, Irak ve Ukrayna’da bulunan mağazalarımıza; Nijerya, Nepal, Afrika, Kongo, Ürdün, Lübnan, Afganistan, Yemen ve İran mağazalarını da eklemek için çaba gösteriyoruz. Önümüzdeki yıllarda yurt içi ve yurtdışı mağaza yatırımlarımızdaki eşitliği de yurtdışı artacak şekilde planlıyoruz” dedi.

Dışarda da yerli ürün satıyor

Ahmet Coşkun "Sağladığımız istihdamın yanında; ürünlerimizin yüzde 95’ini ülke içinden tedarik ediyoruz. Yurtdışı mağazalarımızda da ülkemizde ürettiğimiz ürünleri satmak; işimize çok daha anlamlı ve keyifli bir boyut kazandırıyor" dedi.

Amerika'yı konuşuyorduk

Ahmet Coşkun son dönemlerde Türkiye ve Ortadoğu’da yaşanan olayların yatırım kararlarını etkileyip etkilemediğinin sorulması üzerine “2008 krizinden sonra Amerika ve Avrupa’nın durumunu konuşuyorduk, bugün ise başka sıkıntıları. Bunların da geçeceğine inanıyorum.  Eskiler ‘kusursuz dost isteyen dostsuz kalır’ diyordu. Biz de sorunsuz pazar arayan pazarsız kalır diyoruz” cevabını verdi.