Kupadan İstanbul'a 1.6 milyarlık gelir! Harcamalar yüzde 48 artacak

Avrupa futbolunun en büyük karşılaşması UEFA Şampiyonlar Ligi Finali, bu yıl 10 Haziran'da İstanbul'da oynanacak. Maç dolayısıyla Türkiye'ye 60 bin turistin gelmesi ve 3 günde 1.6 milyar TL harcama yapılması bekleniyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

UEFA Şampiyonlar Ligi Finali, 10 Haziran Cumartesi akşamı İtalya'nın Inter ve İngiltere'nin Manchester City takımları arasında İstanbul Başakşehir'deki Atatürk Olimpiyat Stadı'nda oynanacak. UEFA Champions League'in ana sponsoru Mastercard ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri, dev finalin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini yaptığı bir araştırmayla ortaya koydu. Daha önce oynanan final maçlarında kartlar üzerinden gerçekleştirilen harcamaların verileri analiz edilerek yapılan çalışmaya göre; Champions League Finali, ev sahipliği yapan kente 3 günde 75 milyon euro (1.6 milyar TL) gelir getiriyor. Türk taraftarlar ise derbi günlerinde takımlarının mağazalarından normal zamanların 3.5 katı fazla alışveriş yapıyor.

KİŞİ BAŞI GÜNLÜK 285 EURO

Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, "Mastercard olarak, son üç final maçına ev sahipliği yapan Kiev, Madrid ve Paris'teki kart harcamalarını inceledik. Türkiye'de bu dönemde harcamaların yüzde 48 artacağını ve finalin oynandığı hafta sonu dahil 3 günde taraftarların 75 milyon euro'luk harcayacağını öngörüyoruz. Buradan yola çıkarak turistlerin Türk ekonomisine günlük 285 euro kazandıracak. En çok harcama artışının konaklama, giyim ve yeme-içme sektörlerinde görülmesini bekliyoruz. Son üç final incelendiğinde, taraftarların yüzde 47'si finalin yapıldığı şehir dışına da seyahat ediyor. Final şehirlerinde yaptıkları harcamalara ek olarak, ülkeye yüzde 23 ekstra gelir de sağlıyorlar" dedi. İstanbul'daki maçta Manchester City'de oynayan iki Türk asıllı futbolcu İlkay Gündoğan ve Inter'de oynayan Hakan Çalhanoğlu da karşı karşıya gelecek.

10 Haziran'daki final maçı kapsamında (soldan) Avşar Gürdal, Luís Figo ve Murat Çağrı Süzer, basın mensuplarıyla bir araya geldi.

3.5 KATI HARCIYORLAR

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Çağrı Süzer, "Türk taraftarlar derbi günlerinde takım mağazalarından 3.5 kat daha fazla alışveriş yapıyor. Turistlerin en fazla harcama yaptığı sektörlerin başında konaklama, yemek, giyim ve sağlık sektörleri geliyor" dedi.

LUİS FİGO: MİLLİ TAKIMDA OYNAMAK İSTERDİM

Etkinlik kapsamında Mastercard marka elçisi Portekizli eski milli futbolcu Luís Figo da basın mensuplarıyla bir araya geldi. Eski futbolcu, "İstanbul final için harika bir şehir" dedi. Birlikte oynadığı en iyi futbolcuların Brezilyalı Ronaldo ve Fransız Zinedine Zidane olduğunu da vurgulayan Figo, Türkiye'de hangi takımda oynamak isteyebileceği yönündeki soruya ise şu yanıtı verdi: "Bu konuda politik davranmak durumundayım. Örneğin, bu soruya Galatasaray dersem, diğer kulüplere haksızlık etmiş olurum. O yüzden milli takım diyebilirim. Burada büyük kulüpler arasındaki rekabetin Portekiz'deki gibi olduğunu biliyorum. Türkiye'de çok sayıda Portekizli oyuncunun başarılı olduğunu biliyorum."