Kredibilitesi yüksek abonenin elektriği artık kesilmeyecek 

Elektrik dağıtım şirketleri tüketiciyi memnun etmek için ilginç uygulamalara imza atıyor. Limak Enerji faturasını düzenli ödeyen abonelerine ödeme tarihini tayin etme hakkı sunuyor. Sadık tüketicinin elektriği de artık kesilmiyor. 

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Türkiye’deki 41 milyon aboneye kesintisiz elektrik götürmek için 2020 yılına kadar 16 milyar TL şebeke ve hizmet iyileştirme yatırımı yapacak olan dağıtım şirketleri bir yandan da tüketici memnuniyeti odaklı çalışmalara imza atıyor. Uludağ bölgesinin elektrik dağıtım işini gerçekleştiren Limak Enerji, faturasını zamanında ve düzenli ödeyen tüketicilere ödeme tarihini kendilerinin tayin etme hakkı sunuyor. Şirket böylece kredibilitesi yüksek müşterilerinin elektriğini de 1 yıldır kesmeyi bıraktı.

EN BÜYÜK BAŞARI ENERJİDE 

Enerji editörleriyle Kars’taki çağrı merkezine bir basın programı düzenleyen Limak Enerji Dağıtım Şirketleri CEO’su İsmail Ergüneş, Türkiye’nin son 15 yılda en büyük başarısının enerji reformu olduğunu söyledi. Özelleştirmelerle devletin kasasına 13 milyar $ girdiğini hatırlatan Ergüneş, “Özelleştirme sonrası Türkiye’nin elektrikte kurulu gücü 2004’te 30 bin MW seviyelerinden bugün 85 MW’lara geldi” dedi.

KESİNTİLER YÜZDE 21 AZALDI 

“Artık hizmetlerimizin temelinde müşteri memnuniyeti var” diyen Ergüneş,  “Elektrik kesintilerini düşürmek ve faturasına sadık müşterileri ödüllendirmek için müşterileri gruplandırma yoluna gittik. Bizim 2.5 milyon aktif abonemiz var. A’dan E segmentine kadar abonelerimizi 5 gruba ayırdık. Faturasının düzenli ödeyen A ve B segmentindeki kredibilitesi yüksek 2.2 milyon müşterimiz ödeme tarihini kendi belirliyor. Bunların elektriğini de kesmiyoruz.  Uygulamayla kesinti oranımız 1 yılda % 21 azaldı” dedi. 

Kars’ın en büyük işvereni  

Enerji Bakanlığı’nın talebiyle Türkiye’nin 9 iline açılan çağrı merkezlerinden birini 2016 yılında Kars’ta hayata geçiren Limak Enerji, bu kapsamda ilde 337 kişiye istihdam sağlıyor. Firma bu sayıyla Kars’ın en büyük işvereni oldu. İsmail Ergüneş başlangıçta sadece çağrı merkezi hizmeti veren bu merkezin zamanla operasyon merkezine dönüştüğünü ifade etti.

İsmail Ergüneş, 2016’da Kars’ta açtıkları çağrı merkezinde bugün 337 kişiye istihdam sağladıklarını anlattı.

Kayıp-Kaçak’ta ab’yi yakaladı 

Özelleştirme sonrası dağıtım şirketlerinin altyapı ve üstyapıya yaptıkları yatırımlarla elektrikteki kayıp-kaçak oranında da ciddi gerileme yaşandığına işaret eden İsmail Ergüneş, “Türkiye’nin şu anda enerjide kayıp kaçak oranı yüzde 15’lerde. AB’de bu oran yüzde 6. Bizim Limak Enerji olarak oranımız yüzde 6-7’lerde. Dolayısıyla AB’yi yakaladık. Bu oranları yakalamış en az 5-6 dağıtım bölgesi var. Şebekesinin yüzde 70-80’ı havadan gerçekleşen bir ülke için bu oranlar çok iyi” diye konuştu. 

Enerji yoksulu değiliz 

Elektrik faturalarının yüksek olduğuna yönelik eleştirileri değerlendiren Ergüneş, Türkiye’de elektrik faturalarının özelleştirme sonrası artmayıp, tersine azaldığını söyledi. Ergüneş sözlerini şöyle sürdürdü: “Bir tüketici gelirinin yüzde 12-13’ünden fazlasını enerjiye veriyorsa enerji yoksuludur. Türkiye’de asgari ücret 1600 TL. Bunun yüzde 10’u elektriğe ödeniyor. Yani enerji yoksulu değiliz.”