Koton'un gelirinin yüzde 25'i çevreci ürünlerden

29 ülkede toplam 433 mağazası bulunan Koton, 2022'de gelirinin yüzde 25'ini sürdürülebilir ürünlerden elde etti. Markanın hedefi, 2040 yılına kadar karbon nötr bir şirket olmak.

Türkiye'nin önde gelen moda markalarından Koton, sürdürülebilirlik uygulamalarını ve hedeflerini yansıtan 2022 Sürdürülebilirlik Raporu'nu açıkladı. 2040 yılına kadar karbon nötr olmayı hedefleyen Koton, 2022'de gelirinin yüzde 25'ini sürdürülebilir ürünlerden elde etti. Kullandığı enerjinin yüzde 33'ünü yenilenebilir kaynaklardan sağlayan marka, plastik atıklarını yüzde 22 azalttı. Üretimin yüzde 15'ini iyi pamuk uygulamalarından elde eden Koton, 4 sezonda 62 milyon litre su tasarrufu gerçekleştirdi.

29 ÜLKEDE FAALİYETTE

İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz şunları kaydetti: "29 ülkede 433 mağazamızla faaliyet gösteriyoruz. Online kanallarla birlikte toplam 69 ülkede modaseverlerle buluşuyoruz. Global hedefleri olan şirketlerin artık, yeşil üretim kriterlerine dikkat etmesi şart. Koton olarak biz ülkemizde bu işin öncüsü olmak istedik. Koton, 30 Kasım-12 Aralık tarihlerinde Dubai'de gerçekleşen COP28'e Türkiye'den katılan ilk ve tek moda markası oldu." Koton CEO'su Bülent Sabuncu ise 2040 yılına kadar karbon nötr olmayı ve 2030'a kadar da tüm tesislerinde yenilenebilir enerji kullanmayı planladıklarını söyledi. Toplantıda milli yüzücü Şahika Ercümen'in tanıtım yüzü olduğu Koton'un 'Suya Saygı Koleksiyonu'nun yeni sezonu da tanıtıldı.