Körfez'e sanal çıkarma

Yakın ve Ortadoğu ülkelerine geçen yıl 35 milyar $ ihracat yapan Türkiye, bölgedeki ticaret hacmini e-ihracatla artıracak. Sanal heyet, yarın Dubai'ye çıkarma yapacak.

OSMAN NURİ CERİT

Türkiye’nin e-ihracattaki ilk sanal heyeti, Körfez ve Ortadoğulu iş insanlarının buluşma noktası olan Dubai’ye sanal çıkarma yapacak. Yarın düzenlenecek olan etkinliğe Suudi Arabistan, Umman, Mısır ve Nijerya’da yerleşik yerinde pazarlar katılacak ve Türkiye’nin önde gelen 23 firmasının temsilcileriyle Körfez bölgesinde e-ticaretin kapıları aralanacak.

200 B2B GÖRÜŞME YAPILACAK

Dubai Ticaret Ataşesi Hasan Önal’ın girişimleri ve Elektronik Ticaret İşletmeleri Derneği (ETİD) ve Dubai Ticaret Odası’nın ortak organizasyonuyla sanal ortamda düzenlenecek olan etkinlikte, Türk firmaları, Amazon, Noon, Jumia, Carrefour gibi yerinde pazarların yanı sıra Umman Post, Aswaq, Sharaf DG, Namshi, 6th Street, Blink, AfricaSokoni, Jeeblee, MumzWord, Danube, Lulu, gibi yerel ve bölgesel oyuncuların temsilcileriyle birebir görüşme şansı bulacak. Heyette 200 adet işletmeler arası doğrudan B2B görüşme gerçekleştirilecek. 

TÜRKİYE İÇİN MODEL OLACAK

Yakın ve Ortadoğu ülkelerine geçen yıl 35 milyar dolarlık ihracat yapan Türkiye, bölgedeki ticari hacmini sanal ticaretle artıracak. Körfez bölgesindeki ülkelere Türkiye’den yapılan e-ticaret, nisan ayında Kovid-19 nedeniyle yüzde 400 ile yüzde 850 arasında artış göstermişti. ETİD Başkan Yardımcısı ve ePTTAVM Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, sanal heyetin, Türkiye’nin e-ihracatı için yeni bir model olarak kurgulanabileceğini sözlerine ekledi.