Körfez ülkeleriyle bir ilk: Sanal ticaret köprüsü kuruluyor

Ticaret Bakanlığı Dubai Ticaret Ataşeliğinin girişimiyle Körfez ülkeleri ile Türkiye arasında bölgesel pazarları, e-ticaret platformlarını hedefleyen sanal ticaret köprüsü kurulacak.

AA muhabirinin Ticaret Bakanlığından edindiği bilgiye göre, 13 Temmuz'da Dubai Ticaret Ataşeliğinin girişimleri, Dubai Ticaret Odası ve EZDubai'nin destekleri, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği iş birliğiyle "e-Ticaret Köprüsü: Türkiye-Birleşik Arap Emirlikleri " adlı sanal heyet organizasyonu gerçekleştirilecek.

B2B (işletmeden işletmeye) görüşmelere, KİK ve MEA'nın bölgesel oyuncuları, Amazon, Noon, Jumia, Carrefour ve benzeri yerinde pazarların yanı sıra Umman Post, Aswaq, Sharaf DG, Namshi, 6th Street, AfricaSokoni, Jeeblee, MumzWord gibi oyuncular katılımlarını teyit ederken, Türk firmalarının muhataplarıyla 200'den fazla ikili görüşme gerçekleştirmesi öngörülüyor.

E-TİCARET SAĞLAYICILARI FIRSATLARI ANLATACAK

Ayrıca, B2B görüşmelerinin öncesinde, 12 Temmuz'da heyet katılımcılarının yanı sıra Türkiye'deki tüm e-ticaret işletmelerine açık "KİK e-Ticaret Pazarı ve Lojistik İmkanları"na ilişkin Dubai ve Kuzey Emirlikleri Türk İş Konseyi ile Türkiye'nin Dubai Ticaret Ataşeliği tarafından, Amazon, Noon, Jumia, EZDubai Serbest Bölgesi ve Aramex yetkililerinin konuşmacı olarak katılacağı webinar düzenlenecek.

TÜRK MARKALARI DAHA FAZLA PAY ALACAK

Körfez bölgesinde e-ticaret, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkisiyle nisanda yüzde 400 ile 850 arasında artış gösterdi. Bu organizasyon sayesinde ivmelenen e-ticaret pazarından Türk markalarının daha fazla pay alması hedefleniyor.