Köln'e ihracat çıkarması

Türk gıda sektörü Köln'de düzenlenen dünyanın en büyük gıda fuarı ISM'ye 85 firmayla çıkarma yaptı. 1.5 milyar dolarlık sıcak satışın döndüğü dev fuara dünyanın önde gelen firmalarının katılmaması Türkiye için fırsat oldu.

Yaşar Kızılbağ

Geçen yılı 9 milyar 156 milyon dolar ihracatla kapatan hububat sektörü yeni dönemde katma değeri yüksek ihracata odaklandı. Üretim ve istihdam odaklı çalışan sektör, Almanya-Köln'de düzenlenen dünyanın en büyük gıda fuarlarından ISM'ye 85 firma ile katılım gösterdi. 1.5 milyar dolarlık sıcak satışın döndüğü fuara dünyanın önde gelen firmalarının katılmaması Türkiye için fırsat oldu. Türk şirketler pandemi nedeniyle ara verilen fuardaki ilgiden memnun.

FUAR ÇOK HAREKETLİ

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Başkan Adayı ve Tayaş Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, "2020 yılında düzenlenen fuara göre ilk gün büyük bir hareketlilik yaşadık" ifadelerini kullandı. Taycı, "Sektörün 9 milyar dolar ihracatı var. Bunun 2 milyar dolarını ise pastacılık, şekerli mamuller ve gıda müstahzarları oluşturuyor. Avrupa'ya şekerli ve kakaolu mamullerde yaklaşık 800 milyon dolar ihracatımız var. Ancak oturarak ürün satamayız" değerlendirmesini yaptı.

23 YILDIR KATILIYOR

23 yıldır fuarlara katıldığını anlatan Taycı, "Japonya ve Tayland gibi ülkelere gittik. İlk gittiğimde niye gidiyorsun diyorlardı. Bugün Türkiye'den Güney Kore'ye en fazla ihracat yapan firmayız. Nepal'e gittik. Bugün o ülkeye de iyi mal satıyoruz. Şekerli, kakaolu ve pastacılık ürünlerinde, ürününü kaliteli yapan herkesin bu pazarlarda büyüyeceğine inanıyorum. Krizleri fırsata dönüştürmemiz gerekiyor" diye konuştu.

JAPONLARA MAL SATMAK İÇİN FABRİKAYI YENİLEDİK

Yeni ihracat pazarlarının önemine de değinen Kazım Taycı, "Bazı özel pazarlara gidip ürünümü alın demekle olmuyor. Japonya'ya satışa başlamak için iki aya yakın bir süre gözlemci eşliğinde çalıştık. Camımızdan, ışığımıza, elektrik kablolarımıza kadar incelediler. Üzerinde toz bulunma riski olduğundan dolayı üretimde yatay kablo ve benzeri bir şeyin olmamasını istediler. Neredeyse fabrikayı yeniden kurduk. Zorlu çalışmalardan sonra Japonya'ya ürün satmaya başladık. Bu pazarlarda kendimizi daha fazla göstermemiz gerekiyor. Buralardan elde ettiğimiz avantajın meyvesini tüm sektör olarak yiyelim istiyoruz" ifadelerini kullandı.

100 KİŞİYİ DAHA İŞE ALACAĞIZ

Tayaş Gıda'nın 57 yıllık bir birikimle bugün 140 ülkeye ihracat gerçekleştiren bir şirket olduğunu aktaran Taycı, şunları söyledi: "1400 çalışanımız var. 100 kişi daha alacağız. 500 çeşit ürün satıyoruz. Sektörümüzün ihracat gerçekleştirdiği ülke sayısı 75. Her fırsatta Uzakdoğu'dan ve Güney Amerika'dan bahsediyoruz. Bizim Arjantin'e, Güney Amerika'ya, Asya'ya da satmamız gerekiyor."