Nakit para çekmek dışında tüm işlemlerin dijital ve mobil kanallar üzerinden yapıldığı günümüz bankacılık sisteminde teknolojinin etkinliği her geçen gün artıyor. Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre Mart 2017 itibarıyla Türkiye’de 22 milyon mobil bankacılık kullanıcısı var ve son bir yılda yüzde 61 oranında bir gelişim göstererek bu seviyeye geldi. QNB Finansbank Bilgi Teknolojileri, Operasyon, Kanallar ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kürşad Demirkol, “Bu süreçte dijital bankacılıkta öncelikle tecrübe edilen kanal olan internet şubesi, tahtını mobil bankacılığa bıraktı” diyor.
SESLİ KOMUT SIRADA
Önümüzdeki dönemde bankacılık işlemlerinin sesli komutlarla gerçekleşeceğine dikkat çeken Demirkol, “Ayrıca gelecekte biyometrik kontrollerin daha sık kullanılmaya başlandığını göreceğiz" diye konuştu.
3 müşterisinden biri dijitalde
Türkiye’de 22 milyon mobil kullanıcıya rağmen halen mobil bankacılıkla tanışacak çok müşteri var. İş yapış şekillerinin değişmesi ve dijitalleşmesinin mobil bankacılıkla tanışmayı erteleyen müşterileri hızlandıracağını ifade eden Mehmet Kürşad Demirkol “QNB Finansbank olarak 3 müşterimizden 1’i dijital, 2017 sonunda 2 müşterimizden birinin dijitali kullanıyor olmasını bekliyoruz" dedi.