Damat, Tween ve D’S Damat markalarıyla tanınan Orka Holding, pandemiye rağmen yatırımlarına hızla devam ediyor. Hazirandan itibaren İstanbul, Ankara, Antalya, Van, Balıkesir, Niğde, Mersin ve Batman gibi illerde yeni mağazalar açan grup, Avrupa ve Ortadoğu’da da toplam sekiz mağaza açmayı planlıyor. Ancak diğer taraftan yurtiçinde 10-15 AVM’den de çıkmayı planlıyor.
“Bu yıl bölüşecek bir çikolatalı pasta yok. Dönem ekmeği bölüşme dönemi” diyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu zor dönemlerde kiracısına destek olmayan AVM sahiplerini şöyle eleştirdi: “AVM’lerden ciro kirası alınmasını istedik. Yüzde 80’i talebimize ılımlı yanıt verdi. Biz de pandemi döneminde markalara anlayış göstermeyen AVM’lerle yollarımızı ayırmaya karar verdik. Buna karşılık empati sahibi ve markaların iş ortağı olan AVM’lerle yolumuza devam ediyoruz.” Orakçıoğlu, “Geçen yılki ciromuz 750 milyon TL idi. Bu yıl da yüzde 18’lik büyüme oranının üzerine çıkmayı ve tüm dünyada mağaza sayımızı 480’e çıkarmayı hedefliyorduk ancak pandemi nedeniyle bu yıl 2019 rakamlarını korumayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Süleyman Orakçıoğlu, pandemiyle değişen tüketici tercihleri ve dijitalleşmenin de etkisiyle yeni mağaza konseptlerini servis ve deneyim merkezine dönüştüreceklerinin altını çizdi. Orakçıoğlu, “Akıllı alışveriş sistemiyle müşterilerimize mağazaya gelmeden uzaktan alışveriş imkanı sunuyoruz. Müşteriler, görüntülü konuşma yoluyla online alışveriş yapabilecek” dedi.