Kenevir Ford olmadı Togg'da neden olmasın

Kenevir denilince akla daha çok yasaklı tüketim amacı gelse de bu bitkinin kullanım alanı neredeyse sınırsız. İlaçtan otomotive, tekstilden inşaata kadar sanayinin hemen her alanında kenevire dayalı üretim gerçekleştirmek mümkün.

Akşam - SERDAR SAĞLAM

Kenevir denilince akla daha çok yasaklı tüketim amacı gelse de bu bitkinin kullanım alanı neredeyse sınırsız. İlaçtan otomotive, tekstilden inşaata kadar sanayinin hemen her alanında kenevire dayalı üretim gerçekleştirmek mümkün. Daha 1940'lı yıllarda Henry Ford ABD'de kenevirden otomobil üretmişti. Ancak bazı iddialara göre petrol ve plastik lobisinin baskısıyla bu otomobil seri üretime geçemedi.

DAHA DAYANIKLI

Son yıllarda ise kenevir yeniden popülerlik kazanıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da gündeme getirdiği ve endüstriyel alanda kullanımına destek verdiği kenevir için Türkiye'de de yatırımlar artıyor. Bu alanda yatırım yapan şirketlerin başında Keneviro geliyor. Şirket Samsun Havza OSB'de kurduğu kenevir işleme fabrikasıyla, tohumdan nihai ürüne kadar üretim zincirini oluşturuyor. Keneviro, Samsun tesisinde ham ve boyalı elyaf üretimi, boyalı ve ham iplik üretimi, kıtık üretimi, kıtıktan yüzde 100 doğal kedi kumu ve hayvan altlığı üretimi yapacak. Keneviro Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Balkuv, lüks otomobil firmalarında kenevirin kullanılmaya başlandığını kaydederek, "Biz neden Togg'da kendi ürettiğimiz keneviri kullanmayalım" dedi. Uzmanlara göre kenevir, otomobil üretiminde kullanıldığında gövde dayanıklılığı 10 kat artıyor.

31 MİLYON DOLAR YATIRIM

Özel girişimle 31 milyon dolar yatırım kullanılarak Samsun Havza OSB'de kurulan kenevir işleme fabrikasında, 600 kişiye istihdam sağlanacak.