Kärcher Türkiye 25'inci yılını kutluyor! Alman devi, Türkiye'de yatırımı gündemine aldı

Alman temizlik teknolojileri devi Kärcher, Türkiye'de 2 yıl içinde yatırımı gündemine aldı. Yatırım fırsatlarını araştırdıklarını belirten Kärcher Global Başkanı Hartmut Jenner, “Türkiye potansiyeli yüksek bir ülke, yatırım için radarımızda” dedi.

GÜLTEN UĞURLU

Başta Orta Vadeli Plan (OVP) olmak üzere yapısal reformlar ile para politikalarındaki sıkı ve kararlı adımların yabancı sermaye üzerindeki olumlu etkisi giderek artıyor. Daha öngörülebilir bir ekonomik yapıdan umutlu olan yabancı sermaye, yeni yatırım planlarını gündemine alıyor. Bunlardan birisi olan ve Türkiye'de 25 yıldır faaliyet gösteren Alman temizlik teknolojileri devi Kärcher, 2 yıl içinde Türkiye'de yatırım yapma planı olduğunu açıkladı. Kärcher Türkiye'nin 25'inci yıl kutlamaları nedeniyle Türkiye'ye gelen Kärcher Global Üst Yöneticisi (CEO) ve Yönetim Kurulu Başkanı Hartmut Jenner, İstanbul'da basınla yaptığı buluşmada Türkiye'de yatırım fırsatlarını değerlendirdiklerini söyledi. Jenner, "Türkiye, yatırım için radarımızda. Türkiye, yatırım için her zaman bakılabilir, potansiyeli yüksek bir ülke. Ya tedarikçilerimiz aracılığıyla Türkiye'de üretim yapacağız ya da kendimiz doğrudan fabrika kuracağız. Bunun araştırmalarını sürdürüyoruz. 2 yıl içinde üretim planımız var. 19 ülkede üretim yapıyoruz, buna Türkiye'yi de ekleyebiliriz" dedi.

1.5 MİLYAR TL SATIŞ

1935 yılında Almanya'da kurulan ve bugün 82 ülkede, 150 şirkette, 16 bin çalışanıyla hizmet veren Kärcher'in, Türkiye'de geçen yıl 1.5 milyar lirayı geçen satışıyla yüzde 200 büyüme sağladı. Ürün portföyünde basınçlı yıkama makinelerinden buharlı temizlik ürünlerine, elektrik süpürgelerinden, robot süpürgelere, mobil temizlik cihazlarından hava temizleyicilere kadar 3 çeşit teknolojik ürün bulunan markanın Türk Lirası cirosu, iki yılda sekiz katına, euro cirosu ise üç katına çıktı. Altyapı, tesis ve çalışan sayısına yatırım yapmayı da sürdüren marka, Türkiye'deki yapılanmasına düzenli olarak, 3 milyon euro tutarında doğrudan sermaye yatırımı gerçekleştiriyor. Hartmut Jenner, şunları söyledi: "Kärcher'in Türkiye'de sürdürülebilir gelişmesini desteklemek ve buradaki müşterilerimize ürünlerimizi en iyi şekilde sunmak için yatırım yapmaya devam ediyoruz ve bunun karşılığını da alıyoruz."

ÖNÜMÜZDEKİ 6 AY POZİTİF GÖRÜNÜYOR

Son iki yılda yaşanan enflasyonist ortamın ve kur dalgalanmalarının, Türkiye'deki iş ortamını zorlaştırdığını belirten Kärcher Türkiye Genel Müdürü Gökhan Gökmen, "Ancak buna rağmen özellikle 2023'te operasyonlarımızı finanse etmek üzere ciddi yatırımlar gerçekleştirdik. Bununla birlikte 2023'ün son çeyreğinden itibaren ekonomi yönetiminde alınan yeni aksiyonların da oldukça pozitif olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla 2024'ün ilk yarısına çok daha umutla bakabiliyoruz. Yıl içinde gerek operasyonlarımızın finansmanına gerekse bina, tesis ve yazılım gibi alanlara yatırımlarımızı gönül rahatlığıyla yapabileceğimizi düşünüyoruz. Yani bir önceki 6 aya göre, önümüzdeki 6 aya çok daha pozitif bakıyoruz" diye konuştu.

Gökhan Gökmen (solda) ve Kärcher Güney Avrupa Başkanı Ricardo Eimil ile birlikte hedeflerini açıklayan Hartmut Jenner (ortada), Türkiye pazarına çok güvendiklerini söyledi.