Kanal İstanbul'un altına hızlı tren hattı

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin üçüncü fazında tünel açma çalışmaları başladı. Halkalı-Ispartakule arasını kapsayan hat, Kanal İstanbul'un altından geçen ilk raylı sistem olacak.

Akşam Gazetesi

Türkiye'de yapımı devam eden en önemli demiryolu projeleri arasında yer alan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin üçüncü fazı olan Halkalı-Ispartakule arasında tünel açma çalışmaları dün başladı. Tünel açma çalışmasını beşlatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, çok önemli bir aşamayı daha hayata geçirdiklerini belirterek "Tüm hatların tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1.5 saate, yük taşıma süresi ise 6.5 saatten 2.5 saate düşecektir. Mevcut hat kapasitesinin de 4 katına çıkması hedeflenmektedir" dedi.

Her tünel açma makinesine (TBM) bir kadın ismi verilmesinin usulden olduğunu belirten Uraloğlu, "Bu TBM makinemize arkadaşlarımız tarafından Ayşe ismi verilmiş" ifadesini kullandı. Uraloğlu, "Başlattığımız bu proje aynı zamanda Kanal İstanbul'un altından geçen ilk raylı sistem olma özelliğini de sağlamış olacaktır. Üzerinden geçen Sazlıdere Köprüsü'nü başlatmıştık. Şimdi de demiryolu raylı sistem hattını başlatmış oluyoruz" dedi.

880 MİLYAR YATIRIM

Uraloğlu, son 21 yılda demiryollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yaptıklarını belirterek, demiryollarının tamamını elden geçirdiklerini ve yenilediklerini, 2003'te yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu ağını 14 bin kilometreye yükselttiklerini bildirdi. Türkiye'yi yüksek hızlı tren (YHT) işletmeciliği ile tanıştırdıklarını hatırlatan Uraloğlu, 2009'da Ankara-Eskişehir hattıyla başlayan süreç sonunda şu anda 11 ilin hızlı tren hattıyla bağlandığını anlattı. Uraloğlu, 2053 yılında hızlı tren hizmeti alan il sayısını 52'ye, demiryolu hat uzunluğunu 28 bin 590 kilometreye yükselteceklerini bildirdi. Uraloğlu, projeyle üçüncü faz kapsamında 6.180 metre TBM tünel, 860 metre aç-kapa tünel ve 1.380 metre açık hat olmak üzere zemin iyileştirmeleri dahil 8 bin 420 metre uzunluklu yeni hat yapılacağını söyledi.

BU HAT AB İLE DOSTLUĞUMUZU PERÇİNLEYECEK

Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin Asya, Avrupa ve Afrika olmak üzere 3 kıtayı birbirine bağlayan ve çok önemli bir jeostratejik ve jeopolitik konuma sahip olduğuna işaret ederek, demir İpek Yolu'nun en önemli halkası ve Avrupa'nın başlangıç noktası olduklarını söyledi. Türkiye'nin AB açısından çok önemli bir paydaş olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Avrupa için Türk üreticiler üretim ve tedarik zincirinin önemli bir parçasıdır. Bu demir yolu hattı Türkiye ve AB arasındaki ilişkileri daha güçlendirecek ve dostluğumuzu perçinleyecektir" diye konuştu.

229 KM'LİK PROJE 3 FAZDAN OLUŞUYOR

Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule hattının 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule ve 8 bin 420 metrelik Ispartakule-Halkalı arası olmak üzere 3 fazdan oluştuğunu söyledi. Uraloğlu "Bu 3 kısmın birleşmesiyle toplamda 229 kilometreli güzergahta saatte 200 kilometre hıza uygun hat inşa ediyoruz" dedi.