Doruk ÇAKAR / ANKARA
Teknolojik altyapının kamu hizmetlerinde de etkin ve verimli kullanımını hedefleyen ve vatandaşın devlet kurumlarındaki işlemlerini kolaylaştıran e-devlet sistemi için kurumlara denetim geliyor. Bu kapsamda merkezi ve yerel yönetimlere ait olmak üzere çeşitli il ve ilçelerden pilot kurumlar seçilecek.
ŞİKAYETLERE DE BAKILACaK
Denetimler kapsamında ilgili kamu kurumlarının kendilerini ilgilendiren e-devlet hizmetlerinde ne kadar yeterli oldukları, konuya ilişkin bilgi teknolojileri altyapılarının uygunluğu, çalışan personelin yeterlilikleri gibi konularda değerlendirmeler yapılacak. Denetimlerde, ilgili kurumun verdiği e-devlet hizmetlerine ilişkin vatandaşın istek ve beklentileri de göz önüne alınacak. Bu kapsamda konuyla ilgili BİMER ve CİMER’e ulaşan şikayetler de göz önünde tutulacak.
HİZMET KALİTESİ ARTACAK
Denetimler sonucu e-devlet hizmetleri konusunda eksiklikleri tespit edilen kurumlara teknik donanım, dijital alanlarda eğitim ve personel gibi konularda destekler sağlanacak. Böylece bir yandan kamu kurumlarının hizmet kalitesi artırılırken diğer yandan da vatandaşın memnuniyeti üst düzeye taşınmış olacak.