Kampanyalar da fiyatlar da arttı

Piknik, sayfiye alanları ve tatil yörelerine gidişler başlayınca, yaz alışverişi de hızlandı. Yazın vazgeçilmez ürünlerinde kampanya ve fiyatlar yükselişe geçti.

Yaz aylarının gelmesi, vaka sayılarındaki düşüş ve kademeli normalleşmeyle birlikte piknik, sayfiye alanları ve tatil yörelerine gidişler hızlandı. Yazın vazgeçilmezi ürünlerde bir yandan kampanya diğer yandan ise fiyat artışları görüldü. Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, kampanya fiyat takibinin yanı sıra e-ticaret fiyatlarını da raporlayan BrandZone verilerine göre; dondurma, soğuk ve gazlı içeceklerin fiyatlarıyla mangal ekipmanları, fotoğraf makinesi ve hoparlör gibi birçok farklı üründe fiyat artışı yaşandı.

MANGAL SEZONU AÇILDI

Mart ayına oranla mayısta gazoz türlerinde yüzde 15'lik fiyat artışı yaşandı. İçecek kategorisinde zam oranıyla gazoz türlerini yüzde 12 ile enerji içecekleri takip etti. Yazın en çok tüketilen dondurma ürünlerinde de fiyatlar arttı. Kase dondurma fiyatları yüzde 8'lik zamla en çok fiyat artışı yaşanan ürün oldu. Cumartesi günleri sayfiye ve piknik alanlarına da gidişler arttı. Bu artış mangal ve barbekü ekipmanlarının fiyatlarına da yansıdı. Mayısta mangal ve barbekü ekipmanlarında yüzde 24 zamla ciddi fiyat artışı yaşandı. Mart ayında ortalama fiyatları 17.90 TL olan mangal ve barbekü ekipmanlarının mayıs ayındaki ortalama fiyatları ise 22.15 TL oldu.

TATİLCİ ÜRÜNLERİ ZAMLANDI

Dışarıda vakit geçirme süresi de arttı. Özellikle yaz aylarında tatilcilerin en çok kullandığı ürünler olan fotoğraf makinesi, hoparlör ve powerbank gibi ürünlerde de fiyat artışı gözlendi. Fotoğraf makinesi fiyatı yüzde 10'luk zamla 7 bin 663 TL'ye yükseldi. Hoparlör fiyatları bin 595 TL'den bin 642 TL'ye çıkarken, yüzde 2.6 zamla powerbank fiyatları 209 TL'ye çıktı.

YAZ GELDİ, ELEKTRİKLİ EV ALETLERİNE TALEP YÜKSELDİ

Yaz aylarında daha çok ihtiyaç duyulan elektrikli ev aletleri ürünlerindeki kampanya sayıları da arttı. Mart ayında ortalama kampanya sayısı 107 olan tost makinesi ve ızgara ürünleri mayıs ayında ortalama 896 kampanya sayısıyla en çok kampanya artışı yaşayan kategoriler oldu. Mart ayında ortalama kampanya sayısı 632 olan çay makinesi ise mayıs ayında 907 kampanyayla en çok kampanya artışı yaşayan ikinci ürün oldu. Derin dondurucu ürünlerindeki kampanya sayıları mart ayında 110 iken mayıs ayında bu sayı 214 oldu. Kurutma makinesi mart ayında ortalama 152 kampanya sayısına sahipken mayıs ayında bu sayı ortalama 193'e, bulaşık makinesi kampanyaları ise 236'dan 258'e yükseldi.